اوکراین گیت، کنگره برای نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا احضاریه می فرستد

به گزارش مجله هدیه، در پی جلوگیری وزارت امور خارجه آمریکا از حضور داوطلبانه نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در کنگره درباره تحقیقات شروع استیضاح ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا اعلام نمود که برای حضور وی احضاریه رسمی ارسال خواهد شد.

اوکراین گیت، کنگره برای نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا احضاریه می فرستد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا، نماینده این کشور در اتحادیه اروپا را برای تحقیقات شروع استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرا خواهد خواند.

به گزارش اسپوتنیک، آدام شف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که وزارت امور خارجه آمریکا مانع از ارائه اطلاعات مربوط به روند تحقیقات شروع استیضاح شده است.

وی اضافه نمود: نه تنها کنگره از شهادت این فرد (نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا) محروم شده بلکه ما آگاه شدیم که این دیپلمات پیغام های متنی و ایمیل هایی درون وسایل الکترونیکی شخصی خود دارد که پیشتر به وزارت امور خارجه آمریکا ارائه شده است. اگر چه ما خواهان ارائه این اطلاعات از سوی نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا شدیم اما وزارت امور خارجه آمریکا از ارائه این پیغام ها خودداری می نماید. این اطلاعات به شدت به تحقیقات شروع استیضاح مرتبط هستند.

این خبرها در حالی مطرح می گردد که قرار بود امروز (سه شنبه) گوردون ساندلند نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا در چارچوب تحقیقات روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره حضور یابد، ساندلند امروز گفت که وزارت خارجه آمریکا او را از همکاری با این تحقیقات و حضور در جلسات کنگره منع نموده است. (جزئیات بیشتر)

رابرت لوسکین وکیل ساندلند امروز در بیانیه ای گفت: اول وقت امروز، وزارت خارجه ایالات متحده به سفیر گوردون ساندلند دستور داد که در نشست امروز برای ادای شهادت در برابر کمیته مشترک مجلس نمایندگان حضور نیابد. سفیر پیشتر موافقت نموده بود که به صورت داوطلبانه و بدون احتیاج به احضاریه، [در جلسه] حضور یافته و برای تسریع روند به سؤالات آن کمیته پاسخ دهد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 467

به "اوکراین گیت، کنگره برای نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا احضاریه می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین گیت، کنگره برای نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا احضاریه می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید