انجام بیش از 17 هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

به گزارش مجله هدیه، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در 5 ماهه گذشته از انجام 17 هزار و 500 معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین در استان خبرداد.

انجام بیش از 17 هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل

رضا شیرین زاده گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد 15 هزار و 270 خودرو در معاینه قبول و پیروز به اخذ برگه معاینه فنی شده و بعلاوه 2 هزار و 214 خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از مرکز معاینه فنی در شهرستان پارس آباد در 5 ماهه سال جاری از افزایش 4 درصدی خودرو های قبولی در انجام فرآیند معاینه فنی اطلاع داد و گفت: در مراجعه خودرو ها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش 2/5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 17 هزار خودرو بود شاهد هستیم.

شیرین زاده با اشاره به اینکه در 5 ماهه گذشته کاهش 5 درصدی خودرو های مردود شده در فرآیند انجام معاینه فنی شاهد هستیم ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 350 خودرو در فرآیند مذکور مردود شده بودند که سال جاری این رقم 2 هزار و 200 خودرو بود.

او با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره های زمانی تعیین و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند گفت: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و افزایش ایمنی تردد خودرو ها می باشد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت 4 مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: از این تعداد 3 مرکز در شهرستان اردبیل و 1 مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شیرین زاده مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودرو های سنگین و نیمه سنگین با عمر 10 سال برابر 6 ماه اعلام نمود و گفت: این اعتبار برای خودرو های با عمر بالای 10 سال برابر 3 ماه می باشد.

او می گوید: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان فراوری برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال می باشد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2183

به "انجام بیش از 17 هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 17 هزار معاینه فنی خودرو در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید