افزایش 20 تا 100درصدی قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان

به گزارش مجله هدیه، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش 20 تا 100 درصدی انواع پسماند خشک که به وسیله غرف بازیافت، اپلیکیشن ها و ماشین های ملودی جمع آوری می شوند، اطلاع داد.

افزایش 20 تا 100درصدی قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛ محمدمهدی عزیزی با اعلام این خبر گفت: به طور میانه 30 درصد از پسماندهایی که روزانه به وسیله شهروندان در تهران فراوری می گردد، خشک است و کم تر از ده درصد از این اندازه به وسیله غرف بازیافت، اپلیکیشن ها و خودروهای ملودی جمع آوری می گردد.

او با بیان اینکه این اندازه مشارکت در تحویل پسماندهای خشک به وسیله شهروندان پایین است، ادامه داد: تمام کوشش ما این است تا با اجرای سیاست های تشویقی اندازه مشارکت مردم در این زمینه را افزایش دهیم. به همین منظور، در روزهای گذشته با ارسال دستورالعمل نو، قیمت خرید پسماندهای خشک به وسیله شهرداری تهران را افزایش داده ایم.

عزیزی با تاکید بر اینکه این تصمیم همزمان با افزایش قیمت بسیاری از محصولات بهداشتی گرفته شده است، توضیح داد: در مقایسه با قیمت پسماند خشک در بهمن ماه 1399، در آذرماه 1400 قیمت بعضی از اقلام مانند پسماند نان خشک با 67 درصد، مقوا و کارتن با 48 درصد، کاغذ و روزنامه با 100 درصد، ظروف پلاستیکی با حدود 71 درصد، شیشه با 74 درصد و پسماند خشک درهم با 46 درصد افزایش همراه بوده است.

او با بیان اینکه این افزایش قیمت شامل تمامی محصولات می گردد، گفت: در مجموع،قیمت خرید پسماند خشک در مجموع 23 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خاتمه بیان کرد: به طور معمول، روزانه 4 تن پسماند به وسیله اپلیکیشن ها جمع آوری می گردد. علاوه بر این، هر یک از 445غرفه بازیافت روزانه حدود 150 تا 200 کیلو پسماند خشک را از شهروندان تحویل می گیرند. البته این اندازه در مقابل اندازه پسماند خشکی که روزانه به وسیله شهروندان فراوری می گردد چندان قابل توجه نیست. از این رو، امید داریم تا با اجرای طرح مذکور، اندازه مشارکت شهروندان در جمع آوری پسماند خشک و حفظ محیط زیست افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2055

به "افزایش 20 تا 100درصدی قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 تا 100درصدی قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید