افتتاح کارگاه صنایع دستی سراجی در رشت

به گزارش مجله هدیه، کارگاه صنایع دستی در رشته سَراجی در شهر رشت با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افتتاح شد.

افتتاح کارگاه صنایع دستی سراجی در رشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، کارگاه صنایع دستی در رشته سراجی سنتی (چرم دوزی) در شهر رشت با حضور مدیرکل استان و معاون صنایع دستی اداره کل گیلان افتتاح شد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان 29 بهمن ماه 98 در آیین افتتاح این کارگاه از راه اندازی چنین کارگاه هایی در سطح شهر ابراز خرسندی کرد و اضافه نمود: سراجی سنتی یا چرم سازی یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین هنرهای سنتی گیلان زمین است که متأسفانه در حال فراموشی است و در گذشته های نه چندان دور ساکنان شهر و روستا برای کفش دوزی، زین سازی، پوشش تسلیحات فردی و افسار و لگام و بعضی از وسایل شکار به راسته بازار سراجان مراجعه می کردند.

او با بیان اینکه افتتاح این کارگاه به منظور آموزش و ترویج رشته فراموش شده سراجی است، اضافه نمود: صنایع دستی حوزه ای شاخص در ایجاد اشتغال زایی، فراوری سرمایه و معرفی منطقه بوده و از راه اندازی کارگاه ها و احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی در استان و حمایت می کنیم.

امیرانتخابی با اشاره به لزوم برندسازی محصولات صنایع دستی گیلان اضافه نمود: احتیاج است به منظور رقابت با کالاهای مشابه خارجی، هنرمندان صنایع دستی ضمن ارائه محصولات تلفیقی و خلاقانه، نسبت به بازاریابی و تبلیغ محصولات در شبکه های مجازی و بازار هدف اهتمام ورزند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 846

به "افتتاح کارگاه صنایع دستی سراجی در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارگاه صنایع دستی سراجی در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید