اعلام ثبت ملی 33 اثر خوشنویسی از صفویه تا قاجار

به گزارش مجله هدیه، ایسنا/ براساس سخنان مدیر مجموعه سعدآباد، ثبت ملی 33 اثر خوشنویسی از صفویه تا قاجار صورت گرفت.

اعلام ثبت ملی 33 اثر خوشنویسی از صفویه تا قاجار

داستان چیست؟

کیا پارسا گفت: این حرکت ارزشمند در راستای ادامه فعالیت های فرهنگی و حفظ و احیای آثار ملی ایران و بنا به پاسداشت داشته های تاریخی ایران موجود در موزه های این مجموعه صورت گرفت که در آغاز با ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد الحسنی در فهرست آثار ناملموس همراه شد.

او اضافه نمود: از سال 96 تا کنون 89 اثر از آثار هنرمندان قدیم هنر کتابت و خوشنویسی با امضای استادان بنام همچون میرعماد، درویش عبدالمجید طالقانی و احمد نیریزی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. آثار ثبت شده فعلی نیز مشتمل بر خطوط به یادگارمانده میراث مکتوب مکاتب و سبک های ایرانی و با اقلام نسخ، ثلث، رقاع، تعلیق، نستعلیق، شکسته نستعلیق، سیاه مشق و با رقم میرزا غلامرضا اصفهانی، میر حسین، سید علی، شاگردان میرعماد، سید گلستانه، میرزا کوچک و عمادالکتاب، همچنین شاگردانی از استادان بنام مکتب اول نستعلیق ایرانی است که در فضای موزه میرعماد در معرض نمایش قرار گرفته است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اضافه نمود: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به عنوان یکی از گنجینه های غنی آثار هنری و تاریخی داخلی و خارجی درصدد است تا همچنان با تشکیل پرونده های مرتبط با ثبت ملی آثار ملموس دیگر موزه های این مجموعه به وظیفه و رسالت اصلی خود به منزله نگهدار مرجع اندیشه ها و ایده های فرهنگی و هنری اصیل آثار هنری این مجموعه بپردازد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1569

به "اعلام ثبت ملی 33 اثر خوشنویسی از صفویه تا قاجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ثبت ملی 33 اثر خوشنویسی از صفویه تا قاجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید