استفاده از صنایع دستی ایرانی نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

به گزارش مجله هدیه، یک هنرمند صنایع دستی با بیان این که صنایع دستی ایرانی از زیبایی خاصی برخوردار است گفت: فرهنگ سازی برای استفاده از صنایع دستی ایرانی باید بیشتر گردد.

استفاده از صنایع دستی ایرانی نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

محمد رسولی نژاد هنرمند رشته نازک کاری چوب در آستانه فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به این که صنایع دستی ایرانی حاصل سرپنجه های هنرمندانه مردان و زنان این سرزمین است اضافه نمود: خوشبختانه در سال های اخیر تمایل مردم برای خرید صنایع دستی ایرانی بیشتر شده است با این حال نیازمند تقویت فرهنگسازی در مورد استفاده از صنایع دستی ایرانی هستیم.

او گفت: مردم علاقه مند به خرید کالاهای زیبا و دارای اصالت هستند از این رو باید بتوانیم با تبلیغات و فرهنگ سازی این علاقه مندی مردم را تقویت و آن ها را نسبت به خرید صنایع دستی زیبای ایرانی ترغیب کرد.

رسولی نژاد ادامه داد: حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی باعث بهتر دیده شدن صنایع دستی ایرانی می گردد و این درحالی است که برگزاری کارناوال های صنایع دستی در شهر ها و نقاط مختلف کشور می تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم با هنر اصیل ایرانی گردد.

این هنرمند صنایع دستی ادامه داد: ما نیازمند آشتی مردم و صنایع دستی هستیم و زمینه های این آشتی نیز در سال های ایخر فراهم شده و باید تقویت گردد.

رسولی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های موجود در کشورمان در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و اضافه نمود: وجود دفتر منطقه ای غرب آسیا در ایران یک ظرفیت بسیار بزرگ در ایران است که باید بتوانیم از این ظرفیت برای تقویت همکاری های هنرمندان صنایع دستی ایران و کشورهای غبر آسیا استفاده کنیم.

او خاطر نشان کرد: این مرکز می تواند محلی برای برپایی نمایشگاه های مشترک ایران با سایر کشورهای غرب آسیا باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 212

به "استفاده از صنایع دستی ایرانی نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از صنایع دستی ایرانی نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید