تور ایتالیا ارزان: اجرای آثار ایتالیا و فرانسه در جشنواره تئاتر فجر لغو شد

به گزارش مجله هدیه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، اجرای آثار ایتالیا و فرانسه در جشنواره تئاتر فجر لغو شد.

تور ایتالیا ارزان: اجرای آثار ایتالیا و فرانسه در جشنواره تئاتر فجر لغو شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

حسین مسافر آستانه، دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به سوال درباره اجرای نمایشهای بین المللی این دوره از جشنواره همزمان با اوج گیری سویه تازه کرونا شرح داد: اجرای دو نمایش از ایتالیا و فرانسه لغو شد، زیرا براساس تصمیم های تازه این دو کشور، سفرهای بین المللی آنان با محدودیت روبرو شده است ولی هنوز گروه بلغارستان و گروههای دیگری که از کشورهای همسایه در این دوره از جشنواره حضور دارند، چیزی درباره لغو اجراهای خود اعلام نکرده اند.

او در پاسخ به این پرسش که اجرای دو کشور ایتالیا و فرانسه در فضای مجازی انجام می گردد یا کلا منتفی شده است، گفت: کلا منتفی شد، چون ما اثر کاملی از این دو کشور دریافت نکردیم. گروه ایتالیا نمایش خود را برای شرکت در جشنواره فجر فراوری میکرد، زیرا اجرای تئاتر در این کشورها هنوز هم با محدودیت های بسیار همراه است. به همین علت بعد از منتفی شدن سفرشان، پروژه های اجرایی خود را متوقف کردند.

مسافر آستانه در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود با توجه به شرایط مبهم سال جاری همانند سال گذشته از بخش بین المللی جشنواره چشم پوشی میکردیم، شرح داد: بخش بین الملل یک ظرفیت و حیف است که قطع گردد. در دوره گذشته هم بسیار جستجو کردم تا به منظور ایجاد هر گونه ارتباط فرهنگی، این بخش را حتی به شکل محدود داشته باشیم ولی پارسال هیچ کشوری فعالیت تئاتری نداشت. اما از آنجاکه سال جاری بسیاری از کشورها فعالیت های نمایشی خود را تا حدودی از سر گرفته بودند، کوشش کردیم بخش بین الملل را داشته باشیم.

این مدیر هنری ایجاد ارتباطات بین الملل را فرصتی مغتنم برای بهبود روابط سیاسی دانست و اضافه کرد: ارتباطات فرهنگی با کشورهای دیگر برای هر کشوری بسیار کارساز است و حتی می تواند بر بهبود روابط سیاسی اثرگذار باشد. ولی وقتی شرایط حداقلی است، ما هم به همان حداقل رضایت دادیم. ضمن اینکه کسی نمی توانست پیش بینی کند بعد از فروکش کردن کرونا، بار دیگر با اوج گیری سویه تازه این ویروس روبرو شویم.

مسافر آستانه ادامه داد: در این شرایط، در همین حد هم که بتوانیم ارتباطات فرهنگی خود را با دیگر کشورها حفظ کنیم، غنیمت است، چون به هر حال وجود همین ارتباطات محدود از قطع کامل آن، بسیار مفیدتر خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2063

به "تور ایتالیا ارزان: اجرای آثار ایتالیا و فرانسه در جشنواره تئاتر فجر لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: اجرای آثار ایتالیا و فرانسه در جشنواره تئاتر فجر لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید