آموزش صنایع دستی در کتابخانه های عمومی زنجان

به گزارش مجله هدیه، سید سعید صفوی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: کتابخانه ها مراکز فرهنگی هستند که از ظرفیت بالایی برای برگزاری برنامه های متعدد برخوردارند.

آموزش صنایع دستی در کتابخانه های عمومی زنجان

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه های عمومی استان زنجان اضافه کرد: یکی از اقداماتی که جا دارد در کتابخانه های عمومی به آن توجه شود، ایجاد بستر مناسب برای آموزش صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعتگران استان زنجان در 55 رشته مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: رشته های شاخص صنایع دستی این استان ملیله کاری، انگشترسازی، مسگری، چاروق دوزی، چاقوسازی، گیوه بافی، گلیم بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را شامل می شود.

وی با اشاره به فعالیت 16 هزار نفر در حوزه صنایع دستی، گفت: این موضوع موجب رونق مالی در استان شده است.

صفوی بر ضرورت شکل گیری استارت آپ ها و کسب وکارهای کوچک حول محور ایده های نو و گروه های جوان در حوزه های مختلف از جمله کتابخانه ها، اضافه کرد: میراث فرهنگی آمادگی همکاری برای برگزاری دوره های آموزشی بلند و کوتاه مدت را در حوزه صنایع دستی دارد.

وی ادامه داد: می توان از ظرفیت های کتابخانه های عمومی برای دسترسی به مخاطب و برگزاری کلاس آموزشی صنایع دستی استفاده کرد، که از این طریق می توانیم تسهیلات ارزان قیمت برای اعضای کتابخانه فراهم کنیم تا بتوانند در محل کتابخانه عمومی آموزش دیده و در نهایت یک اشتغال پایدار برای خود ایجاد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش برخی صنایع دستی به فضای محیطی کمی نیاز دارد، اظهار داشت: می توانیم برای ایجاد کسب و کار در حوزه صنایع دستی به صورت کاربردی و عملی مشارکت کرده و گامی در راستای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید برداریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2287

به "آموزش صنایع دستی در کتابخانه های عمومی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش صنایع دستی در کتابخانه های عمومی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید