آمار تفصیلی بچه ها قربانی شده در جنگ عربستان و آمریکا علیه یمن

به گزارش مجله هدیه، یک سازمان حقوق بشری آماری از تعداد بچه ها یمنی که در نتیجه حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی کشته شده یا دچار معلولیت و ناهنجاری های مختلف شده اند، منتشر کرد.

آمار تفصیلی بچه ها قربانی شده در جنگ عربستان و آمریکا علیه یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان یمنی انتصاف حامی حقوق بچه ها و زنان، گزارشی درباره شرایط فاجعه بار بچه ها یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی و محاصره یمن منتشر کرد.

بر اساس گزارش المسیره، این سازمان اعلام کرد:

از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن در مارس 2015 تا نوامبر 2021 بیش از 3825 کودک شهید و 4157 کودک زخمی شده اند.

تعداد بچه های که در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز دچار معلولیت شده اند 5559 نفر است.

از ابتدای حملات ائتلاف ابتلای 71 هزار کودک به تومور (سرطانی) ثبت شده و سالانه نُه هزار مورد به این تعداد افزوده می شود.

بیش از سه میلیون کودک دچار سوءتغذیه هستند و هر روز بیش از 300 کودک بر اثر سوءتغذیه جان می دهند.

بیش از 3000 هزار کودک دچار ناهنجاری های مادرزادی شده اند و بیش از 3000 کودک نیز نیازمند عمل جراحی باز قلب در خارج یمن هستند.

اقدام عربستان و آمریکا در تعطیل نگاه داشتن فرودگاه بین المللی صنعاء باعث شده بیش از 30 هزار کودک که به بیماری های مزمن دچارند از سفر به خارج باز بمانند.

دو میلیون کودک از تحصیل در مدارس بازمانده اند و نیم میلیون نیز به صورت کلی تحصیل را در نتیجه جنگ سعودی-آمریکایی رها کرده اند.

سازمان انتصاف در خاتمه اعلام کرد، ائتلاف سعودی-آمریکایی و تمامی سازمان های حقوق بشری بویژه سازمان ملل را مسؤول اتفاقات کنونی برای یمن بویژه بچه ها آن می داند و خواستار سریع توقف تجاوزات و رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعاء به خصوص به روی بچه ها یمنی است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری های سازمان ملل، از ششم فروردین 1394 با تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، توسعه قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1947

به "آمار تفصیلی بچه ها قربانی شده در جنگ عربستان و آمریکا علیه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تفصیلی بچه ها قربانی شده در جنگ عربستان و آمریکا علیه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید