آشپزخانه ای به سبک مدرن

به گزارش مجله هدیه، دکوراسیون داخلی یکی از موضوعات بسیار مطرح در دنیای مدرن امروز است. طراحان و ایده پردازان ایده های بی شماری در مورد طراحی مکان های مختلف ساختمان ارائه می دهند که هر کدام از آن ها با توجه به متراژ فضای مورد نظر، میزان نور، متریال های انتخابی و … اجرا می شوند. آشپزخانه از جمله مکان هایی است که بیشتر از سایر قسمت های منزل مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو طراحان به این بخش بسیار توجه می کنند. در دنیای شلوغ و پر هیاهوی امروز، افراد به اندازه کافی درگیر دغدغه های خود هستند، از این رو به مکانی آرام و دوست داشتنی احتیاج دارند تا در آرامش از تهیه و پخت غذا لذت ببرند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه توجه به انواع کابینت، انواع کفپوش، دیوارپوش بین کابینتی، نورپردازی، کانتر، شیرآلات و سایر المان ها امری بسیار لازم است زیرا این المان ها در کنار یکدیگر به ایجاد فضایی دنج و زیبا برای انجام فعالیت های مختلف یاری خواهند کرد.

آشپزخانه ای به سبک مدرن

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همانطور که می دانید در طراحی داخلی از سبک های متفاوتی نظیر سبک معاصر، سبک مدرن، سبک سنتی، سبک صنعتی و … الهام گرفته می گردد. در دنیای مدرن با وجود متریال های مدرن گرایش افراد به سمت طراحی آشپزخانه مدرن بیشتر از سایر سبک هاست. در طراحی این نوع آشپزخانه ها از ایده های متفاوتی استفاده می گردد که با سلیقه افراد و میزان بودجه آن ها مطابقت دارند. با ما همراه باشید تا با ایده های جذاب و زیبای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن بیشتر آشنا شوید. این ایده ها به توضیح زیر هستند. با ما همراه باشید.

انتخاب کابینت به رنگ تیره

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کابینت ها به رنگ قهوه ای تیره انتخاب شده اند. حضور پنجره در این آشپزخانه نور کافی برای فضا فراهم نموده و هیچ نگرانی در خصوص تاریک شدن فضا با انتخاب رنگ تیره وجود ندارد. در این تصویر کانترهای روشن در کنار کابینت آشپزخانه و کفپوش تیره به زیبایی نمود پیدا نموده اند و تیرگی فضا را هم شکسته اند. در سبک مدرن از تمام رنگ ها الهام گرفته می گردد و برخلاف تصور عموم که رنگ مشکی یا قهوه ای تیره را مناسب طراحی داخلی نمی دانند، این رنگ ها صندلی خاصی به فضا می بخشند. به دیوارپوش بین کابینتی سیاه رنگ دقت کنید. این آشپزخانه استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون آشپزخانه را به خوبی به تصویر کشیده است.

استفاده از رنگ سفید در کنار چوب

استفاده از کفپوش و کابینت آشپزخانه PVC در آشپزخانه ای که کانتر، شلف های دیواری و دیوارپوش آن به رنگ سفید انتخاب شده اند جلوه ای مدرن و بی نظیر به نمایش می گذارد. این آشپزخانه بسیار روشن و تمیز به نظر می رسد و فضایی دوست داشتنی برای انجام کارها فراهم می کند.

استفاده از سینک آشپزخانه مسی یا گرانیتی

همانطور که می دانید در بیشتر آشپزخانه ها از سینک ظرفشویی استیل استفاده می گردد اما برای داشتن آشپزخانه مدرن باید از متریال ها و مدل های مدرن برای این بخش از فضا استفاده نمود. سینکی که در این آشپزخانه نصب شده از جنس مس چکش خورده است که در کنار کانتر مرمر زیبایی خود را به نمایش گذاشته است. گفتنی است که علاوه بر مس از گرانیت های رنگی نیز می توان برای ساخت سینک ظرفشویی مدرن استفاده نمود.

نصب قفسه های فلزی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قفسه های فلزی که بر روی کانتر قرار گرفته و به دیوار نصب شده اند فضای آشپزخانه را متفاوت جلوه داده اند. علاوه بر آن استفاده از دستگیره های فلزی برای کابینت ها هارمونی بی نظیری در فضا ایجاد نموده است. اگر دقت کنید رنگ سیاه قفسه ها با رنگ کانتر همرنگ است و حضور این رنگ در کنار رنگ سفید تضاد ایجاد نموده و فضا جذاب به نظر می آید. این نکته را به خاطر بسپارید که رنگ های متضاد در طراحی دکوراسیون مدرن کاربرد بسیاری دارند.

دیوارپوش بین کابینتی سنگی

تایل های چکش خورده سنگی زیبایی حیرت آوری به فضای آشپزخانه می بخشند. این تایل ها را می توان به عنوان دیوارپوش بین کابینتی استفاده کرد و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ سنگ مورد نظر وجود ندارد. دیوارپوش سنگی سفید فضای آشپزخانه را روشن تر و تمیزتر جلوه می دهد و زیبایی آن در مقابل دیوارپوش چوبی چند برابر است.

استفاده از متریال های براق

داشتن آشپزخانه ای که همیشه بدرخشد و نور را منعکس کند مسلماً در مقایسه با یک اشپزخانه مات جذاب تر و دوست داشتنی تر خواهد بود. استفاده از دیوارپوش سنگی براق و کابینت هایگلاس نمای آشپزخانه زیر را بسیار مدرن و زیبا جلوه داده است. علاوه بر آن انتخاب رنگ خنثی برای پالت رنگی آشپزخانه نیز خود دلیلی برای افزایش جذابیت فضای آن محسوب می گردد. گفتنی است که در سبک مدرن هم رنگ های شاد و پر انرژی و هم رنگ های خنثی صندلی ویژه ای دارند و هر کدام تاثیری متفاوت بر فضا می گذارند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده ها و راهکارهایی در جهت طراحی آشپزخانه مدرن می باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از لوازم آشپزخانه مدرن و جدید در کنار ایده های ارائه شده می تواند در زیبایی هرچه تمام تر دکور آشپزخانه کارگشا باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 745

به "آشپزخانه ای به سبک مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه ای به سبک مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید