آشنایی با مراحل خرید زمین به قیمت از سایت گیلیم

به گزارش مجله هدیه، رعایت نکاتی برای خرید زمین از جمله مواردی است که برای معامله هدفمند همراه با سود بسیار، ضروری است. در واقع خرید زمین با دو هدف اساسی اعم از ساخت و ساز یا سرمایه گذاری صورت می گیرد. بدین علت ضروری است قبل از خرید زمین به نکاتی توجه کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل خرید زمین، راهنمای خرید زمین، ویژگی های زمین خوب، نکات مهم در خرید زمین و غیره آشنا کنیم. همراه گیلیم باشید.

آشنایی با مراحل خرید زمین به قیمت از سایت گیلیم

آشنایی با مراحل خرید زمین

  • در اولین قدم بهتر است با یک مشاور با تجربه مشورت کنید؛
  • بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید؛
  • ضروری است منطقه مورد نظر را انتخاب و سپس برای آن تحقیق کنید؛
  • هدف خرید زمین را مشخص کنید؛
  • درباره زمین مورد نظر استعلامات لازم را دریافت کنید؛
  • توجه به اندازه دسترسی به امکانات اولیه زمین داشته باشید؛
  • مدارک زمین را مورد آنالیز قرار دهید.

با ویژگی های زمین خوب و مناسب آشنا شوید!

امروزه منطقه ها بسیاری برای خرید زمین وجود داشته که ممکن است مناسب خرید یا سرمایه گذاری بلند مدت نباشد. در صورتی که به نکاتی که در ادامه برای ویژگی های زمین مناسب پرداخته می گردد؛ توجه داشته باشید، خرید یک زمین مناسب را تجربه خواهید کرد.

از ویژگی های زمین خوب می توان به جاده ای که به آن زمین متنهی می گردد، اشاره کرد. جاده محل مورد نظر نباید در شرایط بارش باران و برف دچار لغزندگی شده و عبور از آن سخت باشد. بعلاوه آب و هوای مناسب آن منطقه موجب شده تا زمین مورد نظر در آینده نزدیک ارزش چندین برابری داشته باشد.

چه مدارکی برای خرید زمین ضروری است؟

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در هنگام خرید زمین، مدارک آن است. وجود سند موجب شده تا افراد بتوانند برای اقدام به خرید اعتماد نمایند اما ضروری است قبل از اقدام به خرید آن، استعلام گرفته و از وجود و صحت سند زمین مورد نظر اطمینان حاصل کنید. در صورتی که عقد قرارداد زمین انجام گردد و زمین سندی نداشته باشد، امکان فسخ قرارداد وجود نخواهد داشت. پس بهتر است قبل از عقد قرارداد از وجود سند مطمئن شوید.

نکاتی که در هنگام خرید زمین قولنامه ای باید رعایت کنید!

زمین هایی که بدون سند هستند، به صورت قولنامه ای معامله می شوند. بسیاری از افراد به دلیل تصور اشتباه، اقدام به تنظیم قولنامه نموده که این معاملات اعتبار قانونی ندارند. اما امروزه این نوع خرید زمین، به دلیل افزایش قیمت ها بسیار هوادار دارد. بنابراین ضروری است قبل از خرید زمین به صورت قولنامه ای به نکات زیر توجه کنید:

  • مراجعه به مشاور املاک معتبر
  • آنالیز تمامی مجوز های زمین
  • دریافت کد رهگیری
  • آنالیز زمین از لحاظ مشاع نبودن آن

آنالیز مطابقت زمین با ویژگی های ذکر شده!

هنگامی که زمین مورد نظر را مشاهده می کنید، ضروری است با ویژگی هایی که در هنگام معرفی آن ذکرشده، مطابقت دهید. وجود امتیازهای آب، برق، گاز و تلفن برای زمین های مسکونی و وجود آب و خاک مناسب برای زمین های کشاورزی بسیار حائز اهمیت می باشد. بعلاوه آنالیز موقعیت مکانی زمین و مطابقت با موقعیتی که در هنگام معرفی ذکر شده است، امر بسیار مهمی است.

ضروری است به این نکته توجه کنید که قبل از خرید و پرداخت هزینه بابت ملک مورد نظر، درباره قیمت واقعی آن از کارشناس های این حوزه یاری بگیرید.

هدایت خرید زمین مورد نظر

همان طور که در ابتدای این مطلب به آن پرداختیم، یکی از اهداف خرید زمین، سرمایه گذاری بلند مدت می باشد. بدین ضروری است هنگام خرید از چندین لحاظ زمین مورد نظر را آنالیز نموده تا بتوانید تجربه خوبی از خرید خود کسب کنید. این موارد عبارت انداز:

آنالیز زمین از لحاظ قرار گرفتن در طرح تفصیلی

در هنگام خرید باید دقت کنید که تمام زمین در طرح عمرانی بوده و در زمان ساخت و ساز دچار مشکل نمی گردد. این مورد یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید زمین است. پس بهتر است قبل از اقدام به عقد قرارداد، تحقیقات لازم را داشته باشید.

مساحت زمین

ابعاد زمین برای خریدار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد؛ زیرا برای ساخت و ساز متراژ مشخصی احتیاج داشته که باید از قبل، به طرح آن توجه کنید. بعلاوه آنالیز کنید که ابعاد زمین ذکر شده در هنگام معرفی یا نوشته شده در سند با ابعاد واقعی آن مطابقت داشته باشد.

آنالیز همسایگان زمین

شاید در هنگام معامله زمین مورد نظر، آنالیز همسایگان آن اهمیت چندانی نداشته باشد. اما این مورد در هنگام ساخت و ساز زمین ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. بعلاوه احتمال اینکه فروش زمین به دلیل مزاحمت همسایگان و عدم امینت آن زمین باشد، وجود دارد.

دسترسی زمین به مراکز خدماتی

یکی از مهم ترین ویژگی ها و تاثیرگذار ترین فاکتور در قیمت زمین، دسترسی به مراکز خدماتی و راه های اصلی است. در هنگام خرید فاصله زمین را تا مراکز خدماتی و درمانی آنالیز نموده و در صورت نزدیک بودن مراکز به محل مورد نظر، اقدام به خرید آن کنید.

شرایط طبیعی و پوشش گیاهی

در صورتی که قصد ساخت خانه مسکونی یا ویلا را در زمین خریداری شده دارید، بهتر است به نوع پوشش گیاهی و نوع خاک آن منطقه توجه نموده تا برای محوطه سازی و کاشت درختان دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید: خرید ویلا لوکس با قیمت مناسب

سخن آخر

در این مطلب به راهنمای خرید زمین به قیمت جهت ساخت و ساز یا سرمایه گذاری پرداختیم. همان طور که در مطالب بالا ذکر شد، قبل از خرید ضروری است به نکاتی اعم از وجود و صحت سند، ابعاد واقعی، قیمت کارشناسی شده و غیره توجه نمود تا بتوان مناسب ترین زمین را برای اهداف گوناگون خریداری کرد. شما می توانید با مشورت گرفتن از مشاورین معتبر و با تجربه به خرید زمین با برترین امتیاز ها و مناسب ترین قیمت اقدام کنید. امیدواریم این مطلب برای افرادی که قصد خرید زمین در محل مورد نظر دارند، کارآمد باشد.

منبع: مجله سفر
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2219

به "آشنایی با مراحل خرید زمین به قیمت از سایت گیلیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراحل خرید زمین به قیمت از سایت گیلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید