آبشارهای بن گیوک جاذبه ای خیره کننده در ویتنام!

به گزارش مجله هدیه، آبشارهای بن گیوک

در مرز ویتنام و چین در استان کائو بنگ ویتنام، آبشارهای بن گیوک هستند که یکی از مسحورترین جاذبه های طبیعی ویتنام به شمار می آیند. هنگامی که در جلوی این آبشارهای می ایستید، هوای خنکی که به صورتتان می خورد، چنان حس خوبی بهتان می دهد که انگار در بهشت هستید. اگر می خواهید که به ویتنام سفر کنید، نباید فراموش کنید که بازدید از آبشارهای بن گیوک یکی از مواردی است که به هیچ وجه نباید از دست دهید. در این مطلب از خبرنگاران به معرفی این آبشارها می پردازیم و به شما یک برنامه سفر چهار روزه به آبشارهای بن گیوک را پیشنهاد می دهیم.

آبشارهای بن گیوک جاذبه ای خیره کننده در ویتنام!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

جاذبه های سفر به آبشارهای بن گیوک

با اینکه خود آبشارهای بن گیوک فوق العاده ترین جاذبه هستند اما کائو بنگ جاذبه های دیگری نیز دارد که می توانید در سفر به ویتنام از آن ها دیدن کنید. این نقاط های دیدنی شامل دریاچه تانگ هت، غار Nguom Ngao، غار پک بو هستند.

چطور به آبشارهای بن گیوک برویم؟

شما می توانید توسط ماشین، موتور و یا اتوبوس از هانوی به آن جا بروید. در ادامه به شرح استفاده از آن ها می پردازیم.

رفتن توسط ماشین یا موتور

شما می توانید یک ماشین با راننده و یا یک ماشین دربست کرایه کنید. فاصله بین هانوی تا آبشارهای بن گیوک 350 کیلومتر است پس بهتر است صبح زود حرکت کنید تا قبل از ظهر به آنجا برسید. در طول راستا شما از شهر Trung Khanh گذر می کنید که باید در آنجا توقف کنید تا قبل از اینکه به آبشارها بروید، محل اقامتتان را رزرو کنید.

اگر با موتور سفر می کنید که احتمالا زمان بیشتری در راه هستید، می توانید شب را در بک کن (شهری که پر از هتل و اقامتگاه های دیگر است) بمانید و صبح روز بعد به ادامه راستاتان بپردازید.

اتوبوس

اتوبس هایی که از هانوی حرکت می نمایند، بعد از 8 ساعت شما را به شهر کائو بنگ می رسانند، جایی که شما باید یک ماشین یا موتور اجاره کنید و به آبشارهای بن گیوک بروید. اگر خودتان از قبل موتور اجاره نموده اید می توانید آن را با اتوبوس حمل کنید و به کائو بنگ بیارید، زیرا اجاره موتور در این شهر کمی سخت است.

برنامه سفر آبشارهای بن گیوک

جاذبه های اصلی: آبشارهای بن گیوک (زیباترین آبشارهای ویتنام)، غار نگو نگو (نزدیک به آبشارها،، مزارع برنج در طول راستا، دریاچه تننگ هن و …

سفر به آبشارهای بن گیوک می توانید از 2.5 روز تا 4 روز ادامه پیدا کنید. تفاوت این روستا به نوع وسیله نقلیه و جاذبه های دیگری که می خواهید ببینید بستگی دارد. بهترین زمان برای دیدن این جاذبه ها اسفند ماه و آبان، فصل گل های تم گیاک ماچ است.

برنامه سفر پیشنهادی: 4 روز با ماشین

در این برنامه سفر علاوه بر آبشارهای بن گیوک شما از دریاچه با به و شهر مرزی لنگ سون دیدن خواهید کرد.

روز اول: هانوی به دریاچه با به (Ba Be Lake)

- ساعت 6:30 صبح از هانوی به سمت دریاچه با به می روید که راستای حدود 230 کیلومتر پیش روی شماست.

- ساعت 11:30 صبح ناهار را در کنار دریاچه میل می کنید. می توانید در یکی از خانه های محلی متعلق به قوم تِی در اطراف دریاچه ناهار بخورید.

- ساعت 2 ظهر قایقی اجاره می کنید و از دریاچه، غارهای اطراف و طبیعت لذت می برید.

- بعد از آن می توانید به روستا برگشته و با مردم محلی ارتباط برقرار نموده و استراحت کنید.

روز دوم: از دریاچه به غار پک بو می روید و سپس به شهر کائو بنگ برمی شد.

- 7 صبح صبحانه تان را نوش جان می نماید و برای اینکه زمان را از دست ندهید حرکت می نماید. در راستا می توانید کمی در کوهپایه های کوه گیو استراحت کنید و از منظره فوق العاده ای که برایتان آماده نموده لذت ببرید.

- 11:30 صبح که به شهر کائو بنگ رسیدید می توانید ناهارتان را داشته باشید. فو چائو (نودل ترش) منتظر شماست!

- 1:30 ظهر از غار پک بو دیدن میکنید. اگر در فصل گل های تم گیاک ماچ به این منطقه بروید، مناظرِ نفس گیری را خواهید دید.

- 5 عصر به کائو بنگ برمیشد تا در آن جا استراحت کنید.

روز سوم: آبشارهای بن گیوک، غار نگوم نگو، دریاچه تنگ هن

- 6 صبح باید برای دیدن کلی جاذبه دیدنی، صبحانه خورده آماده رفتن باشید. از کائو بنگ شما مستقیما به آبشارهای بن گیوک خواهید رفت.

- 9 صبح شما به آبشارها خواهید رسید اما برای رفتن به پایین آن ها عجله نکنید. از طبیعت گردی در راستا لذت ببرید و عکس های خوبی بگیرید. اگر به ماجراجویی علاقه دارید می توانید از صخره های بزرگترین آبشار بالا بروید و تجربه جالبی داشته باشید.

- 10 صبح زمانی که بازدیدتان از آبشارهای بن گیوک تمام شد به شهر ترانگ خان برمی شد و می توانید برای دیدن غار نگوم نگو توقف کنید. برای رسیدن به غار یک طبیعت گردی حدود 3 کیلومتر ازمیان کوه های کوچک و طبیعت خوب این مکان خواهید داشت.

- 12:30 پس از بازگشت از غار ناهار را در شهر ترانگ خان میل می کنید.

- ساعت 1:30 ظهر به سمت کائو بنگ حرکت می نماید. در راستا دریاچه تنگ هن را نباید فراموش کنید. این دریاچه روی کوهی واقع شده که چشم انداز فوق العاده ای دارد. آب دریاچه همواره آبی است.

- ساعت 4:30 عصر به کائو بنگ رسیده و شب را در همان جا سپری خواهید کرد.

روز چهارم: کائو بنگ - لنگ سون - هانوی

- ساعت 7 صبح از کائو بنگ به سمت لنگ سون حرکت می کنید که جاده بسیار خوبی دارد. اگر در فصل بارانی در آن جا باشید، راستا آن که با مزارع برنج پوشیده شده، بسیار دیدنی تر خواهد بود.

- 12 ظهر در شهر لنگ سون ناهارتان را نوش جان کنید. بعد از آن می توانید در فروشگاه های محلی وقتتان را سپری کنید؛ لنگ سونگ بهشت بازرگانان چینی به حساب می آید. اگر قصد خرید داشتید چانه زدن را نباید فراموش کنید.

- ساعت 3 عصر به سمت هانوی برمیشد.

- 6 عصر به هانوی خواهید رسید و مهمترین چیزی که همراهتان است خاطرات دلچسب آبشارهای بن گیوک می باشد.

منبع: vietnamtriptips.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 275

به "آبشارهای بن گیوک جاذبه ای خیره کننده در ویتنام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای بن گیوک جاذبه ای خیره کننده در ویتنام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید