90 درصد مراحل کاشت کشاورزی استان سمنان به صورت مکانیزه است

به گزارش مجله هدیه، رضایی با تاکید بر انجام مکانیزاسیون کشاورزی به منظور افزایش بهره وری و فراوری گفت: 90 درصد مراحل کشت در این استان به صورت مکانیزه انجام می گردد.

90 درصد مراحل کاشت کشاورزی استان سمنان به صورت مکانیزه است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنا گفت: 80 درصد مراحل داشت و 70 درصد مراحل برداشت در استان سمنان به صورت مکانیزاسیون انجام می گردد و کوشش بر این است که ضریب مکانیزاسیون در کشاورزی استان بیش از این افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با استفاده از فناوری روز می توان عملیات کشاورزی را در زمان مقرر انجام داد، گفت: انجام به موقع عملیات کشاورزی با توجه به شرایط جوی به ویژه در مراحل کاشت و برداشت محصول از ضررهای عمده جلوگیری می نماید و منجر به افزایش بهره وری در این بخش می گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر ضرورت توسعه مکانیزاسیون در عرصه های کشاورزی گفت: اکنون ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان سمنان به 2.27 اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان سمنان با خرید و تجهیزات و دستگاه ادوات کشاورزی در قالب تسهیلات از محل های اعتباری مختلف دنبال می گردد.

رضایی اعلام کرد: با توجه به اهمیت تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین های کشاورزی و نقش موثر آن در ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و تامین امنیت غذایی، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون جزو اولویت های اعتباری است.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2205

به "90 درصد مراحل کاشت کشاورزی استان سمنان به صورت مکانیزه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد مراحل کاشت کشاورزی استان سمنان به صورت مکانیزه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید