8 راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیوتو

به گزارش مجله هدیه، کیوتو یکی از زیباترین و مقرون به صرفه ترین شهرهای توریستی در کشور پیشرفته ژاپن است. در نتیجه می توانید با رعایت چند نکته، در هزینه ها صرفه جویی و سفر خاطره انگیزی را در شهر کیوتو تجربه کنید.

8 راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیوتو

کیوتو ممکن است از نظر مسافران یک مقصد ترسناک باشد؛ اما این شهر تاریخی به میزان توکیو گران نیست، اما ضروری است برای حمل و نقل، ورودی معابد، غذا و اقامت، هزینه هایی را پرداخت کنید. در این مقاله به شما یاری می کنیم که بتوانید با حداقل هزینه ها از یک سفر مقرون به صرفه به کیوتو لذت ببرید و با فرهنگ ژاپن آشنا شوید.

1. برای تماشای شکوفه های گیلاس، در فصل های خلوت به کیوتو سفر کنید

فصل شکوفه های گیلاس معمولا از ماه مارس تا ماه مه است. در این فصل، گردشگران زیادی به ژاپن سفر می نمایند و قیمت ها در این دوره افزایش می یابد. نه تنها همه چیز گران تر از همواره است، بلکه جاذبه های محبوب هم بسیار شلوغ می گردد. برای اینکه تجربه جالب تر و مجذوب کننده تری داشته باشید، در پاییز از کیوتو تماشا کنید. زیبایی برگ های رنگارنگ درختان کیوتو در فصل پاییز شما را مبهوت می نماید و در کنار این تجربه لذت بخش، در هزینه های سفرتان هم صرفه جویی نموده اید.

2. به جای تاکسی های گران قیمت، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید

شما می توانید با اتوبوس ، مترو و قطار به همه جاذبه های فرهنگی در کیوتو دسترسی داشته باشید و هزینه کمتری نسبت به هزینه تاکسی، پرداخت کنید. هزینه یک روز عبور و مرور با اتوبوس، فقط 500 ین (23000 تومان) است. حتما کفش های راحت بپوشید و در شهر پیاده روی کنید.

3. بیشتر مکان های تاریخی کیوتو رایگان هستند

بازدید از یک معبد، تقریبا 10٬000 تا 15٬000 تومان برای شما هزینه دارد، ولی بیشتر مکان های تاریخی کیوتو رایگان هستند. با اینکه هزینه ورودی یک معبد مقرون به صرفه است، اما می توانید در منطقه تاریخی گیون (Gion) یا در پیاده روی فیلسوف قدم بزنید و از منظره ها زیبای درختان گیلاس به صورت رایگان لذت ببرید. فوشیمی ایناری (Fushimi Inari)، مقبره یاساکا (Yasaka Shrine)، مقبره هیان جینگو (Heian Jungu Shrine)، کاخ امپراتوری کیوتو (Kyoto Imperial Palace)، جنگل بامبوی آرشیاما (Arashiyama Bamboo Forest) و معبد نیناجی (Ninna-ji Temple) از جمله جاذبه های فرهنگی در کیوتو هستند که نیازی به پرداخت ورودی ندارند.

4. در هتل کپسولی بخوابید

هتل های کپسولی (Capsule hotel)، اتاق های زیاد و بسیار کوچکی دارند که مانند کپسول در کنار هم قرار گرفته اند. این هتل ها ممکن است عجیب و غریب به نظر برسند، ولی واقعا راحت هستند. اگر می خواهید یک چیز منحصربه فرد و کاملا ژاپنی را تجربه کنید، یک شب را در یکی از این اتاقک های کپسولی بگذرانید. این نوع هتل مقرون به صرفه است و با کمتر از 250٬000 تومان، خاطره یک شب فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند. حتما یک جفت گوش بند همراه خود داشته باشید.

نکته: بیشتر هتل های کپسولی، تنها برای آقایان هستند. اگر خانم هستید، حتما این موضوع را قبل از رزرو، دو بار چک کنید.

5. از نوشیدنی های گران صرف نظر کنید، می توانید در اتاق های آواز نوشیدنی بنوشید

در این اتاق ها می توانید به همراه دوستان خود در یک فضای خصوصی آواز بخوانید و برای یک ساعت هزینه آواز و نوشیدنی را پرداخت کنید. بیشتر اتاق های آواز در روزهای خاصی از هفته، تخفیف می دهند.

6. خواربارفروشی ها برترین دوست شما هستند

خواربارفروشی های ژاپنی (کُنبینی)، برخلاف همتایان آمریکایی خود مانند Seven Eleven یا Family Mart، انواع مختلفی از غذاهای آماده را با قیمت زیر 25٬000 تومان می فروشند؛ کوفته برنجی های ماهی سالمون یا تون (اونیگیری) را حتما امتحان کنید، این کوفته ها واقعا خوشمزه هستند و قیمت آن ها کمتر از 5000 تومان است. فقط مراقب باشید و هنگام راه رفتن، چیزی نخورید؛ چون این عمل در فرهنگ ژاپنی کار بی ادبانه ای است.

7. فروشگاه های 100 ینی که به مراتب از همتایان آمریکایی خود بهتر است

معمولا فروشگاه های یک دلاری در آمریکا، اجناس بی کیفیت و پلاستیکی می فروشند؛ در حالیکه می توانید در فروشگاه های 100 ینی (1 دلاری) ژاپن، سوغاتی های زیبا و مجذوب کنندهی را برای دوستان و خانواده تان پیدا کنید. دایسو (Daiso)، بزرگ ترین فروشگاه 100 ینی ژاپن هم اجناس بسیار خوب و سوغاتی های اصل ژاپنی بسیاری مانند شیرینی و ظروف سرامیکی دارد و قیمت آن ها تنها یک دلار (تقریبا 5000 تومان) است.

8. در جشنواره ها شرکت کنید

علاوه بر اینکه می توانید از تفریح های رایگان این جشنواره ها استفاده کنید، فروشندگان خیابانی بسیاری هم در آنجا حضور دارند که غذاها، تنقلات، شیرینی های ژاپنی و یخ در بهشت های مقرون به صرفه می فروشند. گیون ماتسوری (Gion Matsuri)، یکی از مشهورترین جشنواره های ژاپن است که در ماه جولای در کیوتو برگزار می گردد. در این جشنواره می توانید نواختن طبل های تایکو، غذاهای خیابانی ژاپنی متنوعی را تجربه کنید که در کنار خیابان های شهر به فروش می رسند. اگر فرد ماجراجویی هستید، حتما از بین غذاهای خیابانی ژاپنی، اوکونومی یاکی (okonomiyaki) و تاکویاکی (takoyaki) را امتحان کنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2003

به "8 راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیوتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به کیوتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید