7 نکته جالب توجه درباره نسل جدید هیوندای سوناتا

به گزارش مجله هدیه، نسل جدید هیوندای سوناتا تفاوت های بنیادین با مدل پیش از خود داشته و خصوصاً در بحث طراحی بیرونی و داخلی کاملاً دگرگون شده است.

7 نکته جالب توجه درباره نسل جدید هیوندای سوناتا

حدود یک ماه پیش هیوندای نخستین تصاویر رسمی نسل کاملاً جدید سوناتا را منتشر کرد.

این نسل که هنوز رسماً رونمایی نشده و قرار است به عنوان مدل 2020 روی خط فراوری برود، تفاوت های بنیادین با مدل پیش از خود داشته و خصوصاً در بحث طراحی بیرونی و داخلی کاملاً دگرگون شده است.

سوناتا 2020 درواقع زبان طراحی جدید مدنظر هیوندای را به تصویر می کشد و احتمالاً عناصر اصلی آن را طی سالیان آینده در سایر محصولات این خودروساز خواهیم دید.

در ادامه باهم نگاهی به 7 ویژگی جالب توجه این سدان کره ای می اندازیم که درواقع برگرفته ای است از نظرات مختلفی که تا به امروز درباره آن ارائه شده است.

خطوط قدرتمند و گیرا

شاید در اولین نگاه به بخش عقب سوناتا تصور کنید که چراغ های عقب آن را مستقیماً از هوندا سیویک گرفته اند، اما طراحان هیوندای با بهره گیری از شاکله سرتاسری چراغ ها، برجسته سازی قسمت بالایی و امتداد یک خط طولی در جانب خودرو، درواقع چراغ های جلو و عقب را بهم وصل نموده اند.

این عنصر که پیش تر در مدل مفهومی Le Fil Rouge به نمایش درآمده بود به ایجاد نمایی کشیده تر و باوقارتر یاری می نماید و در ترکیب با خطوط واضح روی کاپوت، زاویه نسبتاً تند انتهای سقف، طراحی نسبتاً یکپارچه شیشه و صندوق عقب و شکاف های سپر ها و رکاب ها چهره ای خشن، جسور و فَست بک مانند برای این سدان خانوداگیِ دیفرانسیل جلو به ارمغان می آورد و آن را همچون یک سدان اسپرت دیفرانسیل عقب مثل کیا اِستینگر (Stinger) می نمایاند؛ چیزی که احتمالاً چندان در روحیه و رفتارش مشهود نیست.

پلتفرم کاملاً جدید

سوناتا 2020 نخستین محصول هیوندای است که روی پلتفرم (نسل سوم) کاملاً جدید و انقلابی این خودروساز سوار بوده و از قابلیت های فوق العاده آن بهره می برد.

به گفته مقامات کمپانی، این پلتفرم بواسطه توانایی های نوین خود در زمینه لذت رانندگی، راحتی سواری و عملکرد کلی، ارزشی جهانی خواهد یافت.

پلتفرم مذکور 5 درصد سبک تر از نمونه قبلی بوده و به میزان بسیار زیادی در برابر ضربات وارده در تصادفات مقاوم تر است.

بخش جلویی به گونه ای طراحی شده که نیروی ضربات وارده را بین بازو های مختلف تقسیم و جذب می نماید و تنها 50 آن به سمت چارچوب کناری راننده می رود.

همچنین در بعضی نقاط حساس و کلیدی مقاوم سازی هایی انجام شده تا چارچوب اتاق تحت هیچ شرایطی برهم نخورد و لاستیک ها تحت هر ضربه ای به سمت بیرون پرتاب شوند و صدمه ای به سرنشینان وارد نگردد.

کاپوت و جلوپنجره یکپارچه

گاهی اوقات توجه به جزئیات کوچک نتایج بسیار رضایت بخشی به بار می آورد.

اگر به دماغه سوناتا 2020 دقت کنید خواهید دید برخلاف آنچه در بسیاری از خودرو های امروزی می بینیم بین لبه کاپوت و جلوپنجره هیچ حائل فلزی یا پلاستیکی وجود ندارد و این دو کاملاً در یکدیگر ادغام شده اند؛ به گونه ای که انتهای کاپوت همان لبه بالایی جلوپنجره است!

سَنگ یاپ لی (SangYup Lee) مدیر طراحی هیوندای در این باره گفته: سوناتا یکی از معدود خودرو هایی است که از چنین عنصر طراحی خاصی سود جسته؛ جالب تر آنکه دیگر محصولاتی که این ویژگی را دارند همگی ساخته برند های مطرح و سطح بالایی همچون آستون مارتین و بنتلی هستند و تقریباً هیچ خودروسازی در کلاس سدان های اندازه متوسط سراغ بکارگیری این سبک نرفته است.

هیوندای همچنین تأکید دارد که این شاکله نه تن ها در کنار طراحی شکسته سپر و رینگ ها چهره خشن و جذابی به سوناتا بخشیده، بلکه تمامی استاندارد های ایمنیِ تصادفات را نیز با موفقیت پشتِ سر خواهد گذاشت.

چراغ روزتاب

یکی از جالب توجه ترین ویژگی های ظاهری سوناتا جدید شکل متفاوت چراغ روزتاب آن است.

طرح این چراغ ها کاملاً اغراق آمیز بوده و شاید تنها اثر مثبتی که دارند یاری به جلب توجه هرچه بیشتر دماغه خودرو است.

قسمتی از نوار روزتاب که در لبه پایینی کاسه چراغ امتداد یافته کاملاً معقول به نظر می رسد، اما ادامه آن در موازات لبه کاپوت به سمت عقب عنصری نیست که امروزه در خودرو های زیادی به چشم بخورد.

نکته هوشمندانه ای که هیوندای در این قسمت بکار بسته میزان نور این چراغ است که در قسمت افقی زیاد بوده و هرچه به سمت عقب می رود کمتر و کمرنگ تر می گردد.

نوار کرومی لبه کاپوت

هیوندای برای نسختین بار در مدل 2011 سوناتا از یک عنصر طراحی جدید استفاده کرد و آن خط طولی کرومی روی مرز گلگیر و کاپوت بود که از گوشه چراغ های کشیده جلو شروع می شد و تا انتهای لبه پایینی پنجره های جانبی ادامه می یافت.

این عنصر حتی در مدل 2015 نیز که تغییرات محسوسی داشت حفظ شد و این بار دورتادور قاب پنجره ها را دربر گرفت.

حالا با معرفی نسل کاملاً جدید سوناتا، هیوندای میخواهد این نوار را به نوعی امضا و شاخصه طراحی در محصولاتش بدل سازد.

نوار کرومی در سوناتا 2020 درواقع راستا چراغ روزتاب را ادامه می دهد و بازهم پنجره های کناری را احاطه می نماید.

البته گفته شده که محتمل است این تریم در نسخه ای اسپرت تر (شاید نسخه N) جای خود را به تریم فلزی تیره رنگ بدهد.

کلید دیجیتال

یکی از ویژگی هایی که با معرفی نسل جدید ب ام و سری 7 چشم همگان را گِرد کرد و توجه فوق العاده ای را به خود معطوف ساخت، سوییچ هوشمند آن و ویژگی های نوآورانه اش بود که البته برای یک سدان لوکس اندازه عظیم طبیعی به نظر می رسید.

اما حالا هیوندای برای سوناتا و در سگمنتی که معمولاً خبری از چنین فناوری های خاصی در آن نیست، یک سوییچ دیجیتال در نظر گرفته که به راحتی با تلفن همراه هوشمند مجهز به NFC ارتباط برقرار نموده و عملیاتی مثل باز و بسته کردن در ها و پارک از راه دور را به وسیله تلفن همراه ممکن می سازد.

این سوییچ همچنین دو ویژگی جالب دارد: یکی امکان تبدیل تلفن همراه اطرافیان به یک سوییچ موقت هنگامی که قصد رانندگی با خودروی شما را دارند؛ و دیگری قابلیت اعمال محدودیت برای عملکرد های تلفن همراهی که با سوییچ شما همگام شده، مثلا صرفاً امکان باز کردن در صندوق بار یا باز و بسته کردن درها.

سیستم صوتی Bose

دو شرکت هیوندای و بوز در اولین مراحل همکاری خود، برای سوناتا 2020 یک سیستم صوتی اختصاصی با کیفیت بسیار بالا و ویژگی های خارق العاده در نظر گرفته اند.

این سیستم از امپلی فایر دیجیتال با 12 کانالِ ایکوالایزر مجزا و فناوری پردازش دیجیتال سیگنال ها سود می برد که در نتیجه آن سرنشینان هرجای کابین که نشسته باشند در مرکز پخش امواج صدا قرار می گیرند و کیفیتی فوق العاده را حس می نمایند.

همچنین میزان و سطح صدا و EQ به صورت اتوماتیک با سرعت خودرو تنظیم می گردد تا کیفیت در هیچ شرایطی افت نکند.

منبع: فرادید
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 22 تیر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1084

به "7 نکته جالب توجه درباره نسل جدید هیوندای سوناتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته جالب توجه درباره نسل جدید هیوندای سوناتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید