3 ساعت عملیات برای مهار خودروی حامل 28 هزار لیتر مازوت

به گزارش مجله هدیه، برخورد خودرو تانکر حامل سوخت با خودرو سواری منجر به معلق ماندن خودروی تانکر همچنین مصدومیت راننده شد.

3 ساعت عملیات برای مهار خودروی حامل 28 هزار لیتر مازوت

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، عزیز غلامی نسب مدیر منطقه 7 آتش نشانی شهرداری تهران شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساعت 18:31 دقیقه عصر امروز شاهدان حادثه برخورد یک دستگاه خودرو حامل تانکر سوخت با خودرو سواری به آدرس جنوب به شمال بزرگراه آوینی نرسیده به ورودی جاده ورامین با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست یاری کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله پس از دریافت اطلاعات از سوی شهروندان، آتش نشانان ایستگاه 9، 86، گروه امداد و نجات 17، خودروهای پشتیبانی شامل جرثقیل های سنگین، خودروی فوماتیک و خودروی حامل کف مخصوص آتش نشانی را به محل حادثه اعزام کرد.

وی گفت: یک دستگاه خودروی تانکر 30 هزار لیتری حامل 28 هزار لیتر مازوت با یک دستگاه خودرو برلیانس برخورد نموده بود که در پی این حادثه خودرو تانکر از جهت اصلی خود منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل و جدول های حاشیه بزرگراه، محور میانی خودرو دچار آسیب جدی و به بیان دیگر قیچی نموده بود.

فرمانده عملیات این حادثه ادامه داد: با توجه به بروز این حادثه خودرو تانکر معلق شده و راننده خودرو نیز که آقای 37 ساله بود از ناحیه دست دچار مصدومیت جزئی شده و قبل از رسیدن آتش نشانان از خودرو خارج شده بود.

غلامی نسب اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی پس از بازدید و آنالیز اولیه و با ایجاد ترافیک مصنوعی در طول جهت، ابتدا اقدام به چیدمان علائم هدایت نموده و پس از ایمن سازی اولیه محل حادثه، با استفاده از خودروهای جرثقیل سنگین اقدام به جابجایی تانکر کردند.

وی اضافه کرد: گروهی از آتش نشانان با استفاده از سر لوله های کف مخصوص آتش نشانی در محل آماده شده و با توجه به احتمال آتش سوزی، آمادگی مقابله با هرگونه آتش سوزی احتمالی را در محل حادثه داشتند و گروه دیگر آتش نشانان نیز با استفاده از جرثقیل های سنگین آتش نشانی اقدام به جابجایی تانکر نموده تا هرچه زودتر جهت عبور و مرور شهروندان را باز نمایند.

مدیر منطقه 7 آتش نشانی توضیح داد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و با احتیاط کامل خودرو تانکر را جابجا نموده و با توجه به نشت سوخت شدید از قسمت باک خودرو، با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به برطرف نشت سوخت کردند.

غلامی نسب در سرانجام با اشاره به اینکه خوشبختانه حال سرنشینان خودرو سواری مساعد بوده، بیان کرد: نیروهای آتش نشانی با همکاری عوامل شهرداری اقدام به پاکسازی سطح بزرگراه نموده و هر دو خودرو را برای آنالیز علت این حادثه تحویل کارشناسان پلیس راهور دادند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1433

به "3 ساعت عملیات برای مهار خودروی حامل 28 هزار لیتر مازوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ساعت عملیات برای مهار خودروی حامل 28 هزار لیتر مازوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید