چطور در برف و یخ بهتر برانیم؟

به گزارش مجله هدیه، رانندگی در جاده های برفی وقت بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

چطور در برف و یخ بهتر برانیم؟

راننده باید همواره آمادۀ عمل و تغییر راستا در صورت بد شدن آب و هوا باشد.رانندگی در زمستان یک چالش واقعی برای رانندگان است. به همین دلیل برای بهتر راندن خودرو در برف و یخ، چند نکته پیشنهاد می گردد:

  • تجهیزات

باید خودرو را برای زمستان آماده کنیم. مثلا در هوای بسیار سرد، ظرفیت ذخیرۀ باتری خودرو بشدت کاهش می یابد بنابراین راننده قبل از حرکت خودرو باید مطمئن گردد که باتری کاملا شارژ است و مجموعه ای از کابل ها و لوازم جانبی را نیز برای شرایط اضطراری در خودرو داشته باشد.

اگر خودرو را در فضای باز پارک می کنید، بهتر است که همواره یک تیغه برای پاک کردن شیشه ها و اسپری ضدانجماد برای باز کردن قفل ها به همراه داشته باشید. در مناطقی که بارش برف سنگین است، بهتر است همواره بیلچه ای نیز در صندوق عقب بگذارید.

  • لاستیک های خودرو

زمستان ها باید توجه ویژه ای به لاستیک ها داشت. بهتر است برای جاده های پوشیده از برف، به جای لاستیکهایی مناسب همه فصل ها، از لاستیک های ویژۀ زمستان استفاده کرد. لاستیک های معمولی تنها برای جاده هایی با برفِ کم مناسب هستند.

اگر ارتفاع برف جاده ها به چند سانتیمتر رسید، بهتر است از زنجیر چرخ بهره ببرید.

  • فاصلۀ میان خودروها

یکی از مهم ترین عواملی که ایمنی رانندگی را تضین می نماید، حفظ فاصلۀ میان خودروها در جاده هاست.

در جاده های پوشیده از برف، فاصلۀ میان خودروها باید دو برابر فاصله در شرایط طبیعی باشد و سرعت خودرو نیز نصف گردد. در جاده های یخ بندان، فاصلۀ خودروها باید سه برابر فاصله در شرایط عادی باشد و پیشنهاد می گردد که سرعت خودروها نیز به سه چهارم سرعت عادی کاهش یابد.

ترمز ناگهانی ممنوع است و در سراشیبی ها باید از تکنیک کاهش تدریجی سرعت موتور استفاده کرد. همچنین برای آنکه کنترل خودرو را از دست ندهیم، بهتر است برای تغییر راستاها، به یاری فرمان خودرو حرکاتی آرام و دقیق داشته باشیم.

مهم است که خود را برای راستای که قصد داریم با خودرو طی کنیم بخوبی آماده کنیم، راستا را بشناسیم و راستا جایگزینی را نیز در نظر بگیریم.

رانندگی در جاده های برفی وقت بیشتری را به خود اختصاص می دهد. راننده باید همواره آمادۀ عمل و تغییر راستا در صورت بد شدن آب و هوا باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 133

به "چطور در برف و یخ بهتر برانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در برف و یخ بهتر برانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید