چرا چراغ خطی کرو انتخاب مناسب نورپردازی برای معماران است؟

به گزارش مجله هدیه، با نگاه به معماری معاصر و دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف تجاری، اداری و مسکونی، متوجه پیشرفت با سرعت المان های مختلف از جمله نورپردازی می شویم. از مهم ترین نمودهای این پیشرفت، فراوری چراغ های خطی در ابعاد و اشکال گوناگون بود.

چرا چراغ خطی کرو انتخاب مناسب نورپردازی برای معماران است؟

با استفاده از چراغ های خطی که در هر طول و بر اساس احتیاجهای مختلف قابلیت سفارشی سازی دارند، می توان حداکثر پیاده سازی ایده های معماری را داشت. حال در این میان، ایجاد خطوط منحنی که از مهم ترین شکل خطوط در معماری امروز است، با استفاده از چراغ خطی می توانند جلوه ای بی نظیر به فضا دهند. پس ضروری است تا به عنوان یک طراح، از آگاهی لازم نسبت به این چراغ خطی بهره مند باشید. در ادامه به آنالیز بیشتر چراغ خطی کرو یا منحنی پرداخته ایم.

چرا خطوط منحنی در معماری مهم هستند؟

پاسخ این سوال را می توانیم با مرور بخشی از سخنان بزرگان معماری درباره اهمیت خطوط منحنی و لاین نوری بیان کنیم:

  1. انحنا یعنی یک روح آزاد در طراحی (فرانک لوید)
  2. انحنا جوهر معماری من است. خط منحنی عنصری بدون محدودیت در ایجاد شکل است.(اسکار نیمایر)
  3. خط مستقیم متعلق به انسان و خط منحنی متعلق به خداست.(آنتونی گائودی)
  4. خط منحنی، خط شروع زیبایی است.(ویلیام هوگارث)
  5. اجسام منحنی نه تنها زیبا هستند بلکه به لحاظ کارایی و سازه ای نیز رجحان دارند.(زاها حدید)

با نگاهی به این جملات می توانیم متوجه اهمیت خطوط منحنی در معماری معاصر شویم. حال به این فکر کنید که در بین خطوط مستقیم و مورب دیوارها، کمد و قفسه و یا هر بخش دیگر، از نور خطی کرو یا منحنی به صورت توکار، روکار یا آویز بهره ببرید.

چراغ خطی کرو (curve linear light) چیست؟

نور خطی منحنی یا کرو چراغی خطی است که بدنه آن با توجه به نقشه طراح می تواند به صورت یک منحنی شامل دایره، نیم دایره یا کمان هایی با شعاع مختلف ساخته گردد. بعلاوه می توان در یک چراغ خطی مستقیم، انحنا یا به اصطلاح شکم ایجاد کرد تا از یکنواختی خارج گردد. نور چراغ خطی کرو مربوط به یک فراورینماینده، معمولا با سایر چراغ های خطی تفاوتی ندارد و تفاوت اصلی تنها در قالب پروفیل چراغ، یا چینش منبع نور و دیفیوزر (پوشش سفید رنگ جلوی منبع نور) است.

ویژگی ها و انواع نور خطی کرو

خط نوری منحنی یا کرو به حالت های مختلف توکار، روکار و آویز قابلیت نصب دارد. بنابراین شما علاوه بر طراحی انحنای دلخواه، می توانید نوع نصب خود را نیز مشخص کنید. در داخل بدنه چراغ خطی کرو اکووات، منابع نوری به صورت ماژولار در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. بدین ترتیب در زمان احتیاج به تعمیرات هنگام سوختن یک بخش از چراغ، احتیاج به تعویض کل منبع نور نیست و تنها برد سوخته یعنی ماژول مورد نظر به راحتی تعویض می گردد.

نوری که از منبع نوری چراغ خطی کرو اکووات ساطع می گردد، شاخص نمود رنگ 95 را داراست(CRI>95). این موضوع باعث می گردد تا رنگ اجسام و دکوراسیون به هنگام روشن کردن چراغ، به طبیعی ترین و واضح ترین شکل ممکن دیده گردد. (در علم نورپردازی، شاخص نمود رنگ خورشید برابر 100 در نظر گرفته می گردد.) بعلاوه نور چراغ خطی curve اکووات فاقد هرگونه چشمک یا فلیکر است که باعث می گردد چشم در معرض نور، دچار خستگی نشده و از بروز سردرد جلوگیری می نماید.

چراغ خطی کرو را چگونه سفارش دهیم؟

یکی از سوالاتی که هنگام خرید چراغ خطی کرو ممکن است بوجود آید، نحوه سفارش نور خطی منحنی بر اساس نقشه مورد نظر است. معمولا در این هنگام دو روش اصلی برای سفارش چراغ وجود دارد.

در روش اول که معمولا شکل چراغ برای سفارش دهنده از ابعاد دقیق آن مهم تر است، پلان شکل چراغ خطی کرو برای کارشناسان ما ارسال شده و آن ها با توجه به ابعاد حدودی مورد نظر کارفرما، چراغ را با ابعاد دقیق طراحی می نمایند. سپس طرح نهایی چراغ پس از تایید کارفرما وارد فرایند فراوری می گردد.

در روش دوم که همه ابعاد باید به صورت دقیق مطابق با نقشه کارفرما باشد، ضروری است ابعاد مختلف نظیر قطر کمان در نواحی که شامل خم یا انحنا هست نیز برای کارشناسان و مهندسان ما ارسال گردد تا ایشان فرایند فراوری را مطابق با نقشه دقیق کارفرما شروع نمایند.

در هر دوی این روش ها، چراغ خطی پس از تایید کارفرما، با بیشترین دقت و سخت گیری در فرایند فراوری ساخته می گردد. 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط چراغ خطی اکووات، گواهی بر اهمیت حفظ کیفیت چراغ در عین ظرافت آن است.

نتیجه گیری

با مشاهده مشخصات بالا در مورد چراغ خطی کرو، متوجه اهمیت چراغ خطی کرو خواهید شد. مواردی همانند امکان نصب به صورت روکار، توکار و آویز، قابلیت سفارش در طول و شکل و انحنای دلخواه، شاخص نمود رنگ بالاتر از 95 و اهمیت استفاده از خطوط curve در معماری و طراحی دکوراسیون امروز، همه و همه چراغ خطی منحنی یا کرو را به برترین چراغ برای نورپردازی مدرن فضاهای مختلف تبدیل می نماید.

برای سفارش چراغ خطی اکووات و یا مشاوره نورپردازی با استفاده از چراغ خطی کرو، با کارشناسان اکووات با شماره 58642-021 و یا ارتباط آنلاین واتساپی با شماره 02188031002 در ارتباط باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2275

به "چرا چراغ خطی کرو انتخاب مناسب نورپردازی برای معماران است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چراغ خطی کرو انتخاب مناسب نورپردازی برای معماران است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید