ویروس کرونا در فرانسه؛ چرا بعضی رویدادها مجاز و بعضی تعطیل شده اند؟

به گزارش مجله هدیه، دومین مرحله از پیامدهای ویروس کرونا با لغو کنسرت ها در فرانسه همراه شده است، در حالی که بعضی مسابقات ورزشی و اعتصاب و تظاهرات هنوز در حال برگزاری است.

ویروس کرونا در فرانسه؛ چرا بعضی رویدادها مجاز و بعضی تعطیل شده اند؟

به گزارش خبرنگاران، لوفیگارو در گزارشی نوشته است: چرا پارک تفریحی دیزنی لند فعال است، در حالی که مسابقات نیمه ماراتن پاریس نمی تواند برگزار گردد؟ چرا مسابقات لیگ یک فوتبال فرانسه می تواند برگزار گردد اما بزرگترین مراسم ادبی فرانسه باید لغو گردد؟ عدم وجود هماهنگی در ممنوعیت مراسم و رویدادهای عمومی باعث ایجاد تنش شده است که موجب افزایش اطلاعات غلط و بی اعتمادی نسبت به مقامات می گردد.

این روزنامه معیارها و دلایلی را که مقامات دولتی فرانسه برای لغو مراسم خاص استفاده می نمایند، مورد آنالیز قرار داده است:

در حالی که خوشه ها (اشاره به اماکنی که حداقل 2 مورد از covid-19 در آنجا یافت شده بود) و شیوع این ویروس در فرانسه در حال گسترش می باشد، دولت در آخر هفته گذشته اقدامات مربوط به مهار شیوع ویروس را گفت. در بین کنسرت های تعطیل شده، مسابقاتی وجود دارند که در حال برگزاری هستند و در جایی دیگر بازارچه هایی تخلیه شده اند که در چند متری سوپرمارکت هایی هستند که مشغول به فعالیت هستند. مردم فرانسه حق دارند از معیارهای مورد استفاده توسط مقامات متعجب باشند.

فیگارو می نویسد: اول از همه باید بدانید بعضی اقدامات خاص در اولین مرحله (مرحله ای که هنوز ویروس در داخل کشور فعال نیست) مانند اقدامات دو هفته پس از برگشت از منطقه خطر ، به طور کامل لغو شده است، زیرا دیگر برای جلوگیری از انتقال ویروس کارساز نیست. در واقع این ویروس هم اکنون در جاهای زیادی از فرانسه وجود دارد.

اقدامات مربوط به مرحله دوم، در شرایط حاضر، بسیار محدود می باشد. در سراسر کشور، تجمع بیش از 5 هزار نفر در فضای بسته کاملا ممنوع می باشد؛ اقدامی که عمدتا کنسرت ها و نمایش ها و حدوداً یکصد سالن نمایش را تحت تاثیر قرار داده است؛ به نقل از پرودیس، اتحادیه ملی نمایش های موسیقی، کارآفرینان و فعالین حوزه نمایش اولین گروهی هستند که نگران سازماندهی فعالیت های خود و عدم شفافیت پیرامون موضوع لغو برنامه ها هستند. با این وجود، ظرفیت 5000 نفر همواره کامل پر نشده، چیزی که میتواند به طور مثال شرح دهد چرا کنسرت مت پوکورا در سالن زنیت پاریس لغو شده است در حالی که طبق برنامه کنسرت کلود کاپئو برای 14 مارس، تا به الان، قرار است برگزار گردد. این نشان دهنده سردرگرمی مسئولین در معین ملاک برای لغو برنامه های جمعی است.

در شهرستان (بخش) Oise جایی که اولین مرکز آلودگی به شمار می رود، همه تجمعات تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد. طبق گفته مدیر کل بهداشت و درمان فرانسه به فیگارو، نه تنها برای مراسم با جمعیت 5000 نفر، بلکه برای تمام برنامه ها و مراسم عمومی نیز هرگونه تجمعی ممنوع می باشد. سیبت نودای، سخنگوی دولت، در روز دوشنبه در مصاحبه با فرانس انفو گفت: حتی برنامه ازدواج ها نیز ممنوع است.

به طور خلاصه، ممنوعیت تمامی مراسم عمومی، فارغ از هر هدف و ماهیتی، در موارد معین شده برای اقدامات مقابله با ویروس کرونا قرار می گیرد. اکنون حتی رفتن به سینما یا رستوران نیز -به عنوان توصیه - برای ساکنان مناطق آلوده به covid-19 توصیه نمی گردد.

ترجمه و تدوین: ازهار منتظری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 925

به "ویروس کرونا در فرانسه؛ چرا بعضی رویدادها مجاز و بعضی تعطیل شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا در فرانسه؛ چرا بعضی رویدادها مجاز و بعضی تعطیل شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید