ویدئو، فضای مجازی و چالش اضافه بار اطلاعاتی

به گزارش مجله هدیه، روزانه با حجم زیادی از اخبار و اطلاعات مختلف سروکار داریم که بسیاری از آن ها برایمان مفید نیستند. مواجهه دائمی با این اخبار فقط مغز ما را خسته می نمایند و اجازه نمی دهند تا تحلیل و تفکر انتقادی نسبت به خبرها داشته باشیم.

ویدئو، فضای مجازی و چالش اضافه بار اطلاعاتی

گروه سوادرسانه خبرنگاران؛ استفاده از رسانه های اجتماعی دسترسی ما را به اخبار آسان نموده است. اخبار سیاسی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری و ده ها نوع خبر مفید و غیرمفید. مواجهه دائمی با این اخبار مغز را خسته می نماید و مقدار تحلیل و تفکر انتقادی را کاهش می دهد. اگر می خواهید از انبوه خبرهای مختلف، برترین ها را انتخاب کنید و دچار سردرگمی نشوید چهار توصیه زیر می تواند به شما یاری کند.

اولین قدم این است که با خودتان قرار بگذارید اخبار تکراری را نگاه نکنید. بهتر است بدانید تماشای یک خبر از شبکه های مختلف، تغییری در آن خبر ایجاد نمی نماید، بلکه فقط مغز شما را خسته می نماید.

دومین راه این است که در پی اخبار داغ نباشید. رسانه های خبری برای زودتر رساندن اخبار به شما باهم مسابقه دارند. بنابراین گاهی کیفیت و صحت خبرها قربانی سرعت می شوند. بهتر است هیجان خودتان را کنترل کنید و کمتر دنبال خبرهای داغ باشید.

تصمیم بگیرید که دنبال اخبار زرد نباشید. مطمئن باشید که سر درآوردن از زندگی، کارها و رفتار بعضی چهره های جویای نام برای شما هیچ فایده ای ندارد. پس دنبال کردن اخبار زرد ممنوع!

آخرین راه چاره این است که اعلان های خبری را خاموش کنید و اجازه ندهید وقت و بی وقت حواس شما را به خودشان جلب نمایند. این را بدانید که شما مهم تر از اخبار هستید پس همواره شما باید اخبار را انتخاب کنید.

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2078

به "ویدئو، فضای مجازی و چالش اضافه بار اطلاعاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، فضای مجازی و چالش اضافه بار اطلاعاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید