واکنش روسیه به اتهامات آمریکا

به گزارش مجله هدیه، وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو قویا اتهامات مربوط به حملات سایبری که آمریکا متوجه روسیه نموده را رد می نماید و آنها را بی اساس می داند.

واکنش روسیه به اتهامات آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مسکو اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه مدعی شده است که سرویس های ویژه روس در سازماندهی تعدادی از حملات سایبری مشارکت داشته اند کاملاً رد می نماید.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با اتهامات ایالات متحده علیه روسیه در حملات سایبری گفت که سازمان های دولتی روسیه با فعالیت های مخرب در اینترنت هیچ ارتباطی ندارند.

روز دوشنبه وزارت دادگستری آمریکا اتهامات هکری علیه شش روس برای دخالت در گسترش ویروس کامیپوتری NotPetya در سال 2017، بیان کرد. در این اتهامات به طور خاص گفته شد که شش روس قصد داشتند با هدف حمایت از کوشش های مقامات روسیه برای تضعیف، تلافی جویی یا ایجاد بی ثباتی در رابطه با اوکراین (حملات سایبری به شبکه های انرژی)، گرجستان، انتخابات فرانسه، بازی های المپیک در کره جنوبی و کوشش های جامعه جهانی برای پاسخگویی روسیه در خصوص استفاده از عامل عصبی نوویچوک اقدام نمایند. گفته شده این افراد کارمندان اداره اطلاعات روسیه هستند.

تقریباً در همان زمان نیز وزارت خارجه انگلیس خاطرنشان کرد که احتمالا بخش اطلاعات روسیه نیز تدارک حمله سایبری به برگزارنمایندگان بازی های المپیک توکیو پیش از آنکه این بازی ها به تعویق بیفتند، دیده بود.

گفته می گردد اهداف شامل برگزارنمایندگان بازی ها، خدمات تدارکاتی و حامیان اقتصادی آنها بوده است. این وزارتخانه ادعا می نماید که اطلاعات ارتش روسیه در جریان بازی های المپیک زمستانی و پارالمپیک 2018 کره جنوبی در حملات سایبری نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1322

به "واکنش روسیه به اتهامات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به اتهامات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید