واکسن کرونای استنشاقی تولید شد

به گزارش مجله هدیه، برای بسیاری از افراد واکسن کرونای استنشاقی می تواند بهترین گزینه باشد...

واکسن کرونای استنشاقی تولید شد

به گزارش خبرنگاران ، محققان در آخرین تلاش های خود جهت مقابله با بیماری کرونا پیروز به ساخت یک واکسن داخل بینی و یا همان استنشاقی شدند.

در یک سال اخیر موسسات و دانشمندان متعددی در سراسر جهان کار ساخت واکسن داخل بینی را آغاز کرده بودند اما اکنون به نظر می رسد دانشگاه لنکستر پیشتاز این زمینه باشد.

این واکسن داخلی بینی ابتدا بر روی همسترها آزمایش شده است.نتایج این آزمایش نشان داد که واکسن استنشاقی بر روی همسترهایی که به طور عمدی به ویروس کرونا آلوده شده بودند دو تاثیر عمیق گذاشته، یکی اینکه شدت بیماری را کاهش داده و دوم اینکه مقدار انتقال ویروس را بسیار پایین آورده است.

از نظر بسیاری از کارشناسان شیوه هایی موثر برای تقابل با بیماری کرونا حجم زیادی از بار نابرابر توزیع واکسن کرونا در جهان را جبران می کند. هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان هنوز به طور موثری به واکسن های کرونا دسترسی ندارند.

نکته جالب این است که واکسن استنشاقی همانند واکسن تزریقی در دو دوز باید استفاده شود.

این آزمایشات همچنین نشان داد همسترهایی که واکسن داخل بینی به آنها داده شده بود در برابر عفونت ریوی ناشی از ویروس کرونا مصون هستند.

دانشمندان امید زیادی دارند تا این واکسن به طور موثری از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

جو رایکرفت مالون رئیس بخش سلامت و پزشکی دانشگاه لنکستر درباره این واکسن استنشاقی گفته که چنین واکسنی دسترسی مردم به واکسن را در جهان بیشتر می کند و نابرابری را تا حد زیادی از بین می برد.

این پژوهش، در مجله iScience به چاپ رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1811

به "واکسن کرونای استنشاقی تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای استنشاقی تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید