معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی دهلی

به گزارش مجله هدیه، کلینیک ها، مراکز درمانی و بیمارستان های دهلی

هنگامی که برای سفر به هند برنامه می ریزید و با روحیه باز به سمت شهرها و مثلث طلایی هند، حرکت می کنید، هیچ ایده ای از اینکه ممکن است به کلینیک ها، مراکز درمانی و بیمارستان های دهلی احتیاج پیدا کنید، ندارید. قطعا همه مسافران انتظار سفری بدون بیماری و ناراحتی را دارند و می خواهند که خستگی را از خود دور نمایند. دهلی از جمله شهرهای شلوغ هند است که پر از خیابان های پر سر و صدا و بازارهای جذاب است. درون این بازارها هم که پر است از غذاهای خیابانی دهلی با طعم ها و عطرهای خوشمزه! با این حال، برای بسیاری از گردشگرانی که به طعم غذاهای هندی عادت ندارند ممکن است مشکل مسمومیت غذایی پیش بیاید یا به هر دلیل دیگری احتمال اینکه بیمار شوند وجود دارد. مجله گردشگری خبرنگاران برای خاطر جمعی مسافران و گردشگرانی که وارد هند و دهلی می شوند، به معرفی بیمارستان های دهلی می پردازد.

معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

این روزها، گردشگری پزشکی در دهلی بسیار رشد کرده و به دلیل قیمت های ارزان تر درمانی به نسبت دیگر کشورهای توسعه یافته، گردشگران بسیاری را به خود جذب می نمایند. از این بابت به مراکز درمانی و بیمارستان های دهلی توجه بیشتری می کنیم. گفته شده است که بیشتر گردشگران پزشکی هند از کشورهای آفریقایی، آسیایی و خاورمیانه هستند. مراکز درمانی و کلینیک های بسیاری را در این شهر که پایتخت هند است، پیدا خواهید نمود که با مهم ترین آن ها آشنا می شوید.

بیمارستان فوق تخصص BLK با خدمات شبانه روزی

این بیمارستان نه تنها یکی از بهترین بیمارستان های دهلی است؛ بلکه یکی از بهترین بیمارستان های منطقه و هند هم محسوب می گردد. این بیمارستان 650 تخته که در دهلی نو قرار گرفته، طیف گسترده ای از درمان های سرپایی و جراحی های تخصصی را انجام می دهد. از ویژگی های خوب این بیمارستان تخصص دادن 125 تخت به بیماران قلبی و ICU است. بیمارستان فوق تخصصی Blk دارای خدماتی مانند بانک خون، سی تی اسکن، آزمایشگاه های MRI، تست های جراحی آزمایشگاهی و X-Rays هستند که خدماتی شبانه روزی را برای هفت روز هفته ارائه می دهند. بیماران هندی و البته گردشگران خارجی برای دریافت خدمات پزشکی برای بسیاری از درمان ها به این بیمارستان مراجعه می نمایند.

  • آدرس: Pusa Rd, Radha Soami Satsang, Rajendra Place, New Delhi, Delhi 110005, India
  • تلفن: 3040 3040 11 91+

بیمارستان مرجع کلمبیا آسیا و دسترسی آسان به مترو | Columbia Asia Referral Hospital

از مزیت های بیمارستان مرجع کلمبیا آسیا در میان دیگر بیمارستان های دهلی دسترسی آسان به آن بوده، چرا که در نزدیکی مترو مالشوارام (Malleshwaram) قرار گرفته است. همچنین از بیمارستان های هند که آن را در دیگر شهرهای این کشور هم پیدا خواهید نمود، بیمارستان دولتی کلمبیا آسیاست. در استان هایی مانند بنگلور، کلکته، مهاراشترا، گجرات، گورگائون، یوتار، پراداش و پنجاب می توانید دیگر شعب این بیمارستان را بیابید. درمان های ویژه و عملیات های نجاتی که هیچ بیمارستانی، عمل آن را قبول نمی کند در این مرکز، انجام می گردد.

بنابراین استانداردها و امکانات درون این بیمارستان بسیار بالا و در سطح بین المللی است.

همچنین جدای از درمان های اورژانسی، مراکز مخصوص فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و روانپزشکی هم ارائه می دهد. همچنین مراقبت های ویژه 24 ساعته برای تمام بیمارانش در نظر می گیرد. فضاها و طراحی درون اتاق ها و راهروها این بیمارستان هم، بسیار آرامش بخش و شاد صورت گرفته است.

  • آدرس: 26/4, Brigade Gateway, 1st Main Road, beside Metro Station, Malleshwaram, Bengaluru, Karnataka 560055, India
  • تلفن: 6262 6165 80 91+

بیمارستان فورتیس لا فم دهلی نو | Fortis La Femme, Greater Kailash

بیمارستان فورتیس لا فم طیف گسترده ای از خدمات درمانی و دارویی را ارائه می دهد. این بیمارستان که در دهلی نو قرار گرفته به جمعیت 302 هزار نفری این شهر خدمات رسانی می کند. جالب است بدانید که شهر دهلی نو نه تنها خدمات درمانی به ساکنین خودش، بلکه به تمام جمعیت کشور هند و دنیا هم ارائه می دهد. این شهردر حال پیشرفت از چنین بیمارستان هایی حمایت می کند و درمان های تخصصی ارائه می دهد. معرفی این بیمارستان برای گردشگرانی مفید است که می خواهند مراقبت های درمانی خود را در بیمارستان معتبر و در خارج از کشور دنبال نمایند.

تمام خدمات دیگر را برای گردشگران از جمله ترانسفر فروگاهی، رزرو هتل، امکانات درون اتاق های خصوصی، داروخانه، دفتر ویزا و بسیاری را فراهم می کند.

بیمارستان فورتیس لا فم یکی از بزرگترین بیمارستان های بین المللی است که با تجهیزات مدرن و پیشرفته مجهز شده و انواع جراحی های مهم در آن انجام می گردد.

برای مهمانانی که وارد این مرکز به عنوان یکی از بیمارستان های دهلی می شوند، فروشگاه و سوپرمارکت، کافه تریا و مکان هایی برای استراحت و حتی اقامت نیز، در نظر گرفته اند. بنابراین همراهان بیمار هم می توانند در مدت درمان، از امکانات راحتی مناسبی برخوردار باشند.

این بیمارستان همچنان بیمه درمانی بین المللی آژانس های مسافرتی را قبول می کند و گردشگران برای درمان می توانند به این مرکز بروند.

  • آدرس: S - 549 Alakananda, Alaknanda Don Bosco Rd, Greater Kailash II, New Delhi, Delhi 110048, India
  • تلفن: 9400 4057 11 91+

بیمارستان تخصصی قلب فورتیس اسکورتس | Fortis Escorts Heart Institute

این بیمارستان با نام مخفف (FEHI) یکی از تخصصی ترین و بهترین بیمارستان های دهلی است که برای بیمارانی که مشکل قلبی-عروقی دارند، بهترین خدمات درمانی را ارائه می دهد. این مرکز در دهلی نو قرار گرفته و دسترسی راحت به همراه آمبولانس و اورژانس دارد. بسیاری از جراحی های قلب باز و پیوند قلب سالانه در این بیمارستان انجام می گردد و بیماران بین المللی را هم می پذیرد.

  • آدرس: Okhla road, Sukhdev Vihar Metro Station, New Delhi, Delhi 110025, India
  • تلفن: 5000 4713 11 91+

بیمارستان راکلند دهلی نو و شعبه های آن | Rockland Hospital

یکی از اولین مراکز درمانی و بیمارستان های دهلی نو که به صورت خصوصی اداره می گردد، بیمارستان راکلند است. این مرکز درمانی نه تنها انواع جراحی ها و عمل های زیبایی را انجام می دهد بلکه در هند نیز بسیار مشهور است. هم اکنون 3 شعبه از این بیمارستان را در محله های مانسار، قطاب و دوارکا پیدا می کنید و شعبه دیگری نیز در نویدا در حال ساخت و ساز است. هر چند که در هر یک از این شعبه ها به صورت تخصصی خدمات و درمان های مجزایی ارائه می گردد اما می توانید خدمات کلی دارویی و درمانی را در تمام آن ها دریافت کنید. آدرس مرکز اصلی بیمارستان راکلند را در ادامه پیدا می کنید.

  • آدرس: B-33-34, Block B, Qutab Institutional Area, New Delhi, Delhi 110016, India
  • تلفن: 2222 4122 11 91+

بیمارستان فوق تخصصی پریموس در دهلی نو | Primus Super Specialty Hospital

بیمارستان فوق تخصصی پریموس نه تنها از سراسر هند بلکه از تمام دنیا پذیرش دارد. این بیمارستان در میان بیمارستان های دهلی به خاطر تمیزی فضا و بدون آلودگی اش معروف است. انواع جراحی هاب تخصصی و بسیار مهم در این مرکز زیر نظر بهترین متخصصین انجام می گردد و همین موضوع باعث شهرت مثبت این بیمارستان شده است.

این بیمارستان نزدیک به سفارت ایتالیا و چندین دانشگاه در دهلی واقع شده است.

جراحی های مهمی همانند جراحی های مغز و پیوند اعضا در این مکان انجام می گیرد. خدمات خود را به صورت شبانه روزی و 24 ساعته ارائه می دهد و داروخانه هم دارد. بیماران و گردشگران خارجی هم که بیمه درمانی بین المللی داشته باشند می توانند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

  • آدرس: Chandragupta Marg, Opp Russian Embassy, Chanakyapuri, New Delhi, Delhi 110021, India
  • تلفن: 6620 6620 11 91+

بیمارستان سنت استپان با خدمات درمانی ویژه | St Stephens Hospital

یکی از بزرگترین بیمارستان های خصوصی دهلی که بهترین خدمات را به مراجعین خود ارائه می دهد، بیمارستان سنت استپان است. هر چند که هزینه های این بیمارستان برای شمایی که به عنوان گردشگر وارد دهلی شده اید، ممکن است گران تمام گردد اما بهترین امکانات و خدمات درمانی را دریافت خواهید کرد. یکی از ویژگی های این بیمارستان هنگامی که وارد آن می شوید، نمای داخلی زیبا و مبلمان های عالی برای نشستن و استراحت است. خدمات اورژانس این بیمارستان شبانه روزی فعالیت می کند.

  • آدرس: St. Stephens Hospital Marg, Tis Hazari, New Delhi, Delhi 110054, India
  • تلفن: 6021 2396 11 91+

بیمارستان سنت پارماناند با هتل های فراوان در اطرافش | Sant Parmanand Hospital

مردم هند و دهلی هنگامی که به دنبال بهترین بیمارستان برای جراحی های مربوط به ستون فقرات می گردند به عنوان آخرین و بهترین مقصد به این بیمارستان می آیند. بنابراین اگر شما هم در سفر به دنبال بهترین بیمارستان های دهلی برای چنین مراقبت هایی می گشت، این بیمارستان را به شما پیشنهاد می دهیم. جدای از این ها، این مرکز درمانی در دهلی تمام خدمات درمانی، دارویی، بستری های اورژانسی و مراقبت های پژشکی را به تمام افرادی که به آن مراجعه می نمایند، به بهترین شکل ارائه می دهد. نزدیک این بیمارستان هتل های بسیاری وجود دارد که همراهان بیمارانی که به دنبال گردشگری پزشکی هستند، می توانند در آنجا اقامت بگیرند.

  • آدرس: 18, Sham Nath Marg, Civil Lines, New Delhi, Delhi 110054, India
  • تلفن: 4401 2399 11 91+

بیمارستان سر گانگا رام | Sir Ganga Ram Hospital

یکی از اولین بیمارستان های دهلی که حدود 675 تخت را برای بیماران آماده کرده است، بیمارستان سر گانگا رام است. اگر به هر دلیل در سفر احتیاج به درمان های ویژه پیدا کردید و به دنبال بیمارستانی کامل و با خدمات درمانی خوب می گشت می توانید به عنوان یک گردشگر خارجی به این مرکز درمانی بروید. این بیمارستان نه تنها به بیماران هندی و بومی، بلکه به گردشگران خارجی هم خدمات درمانی شبانه روزی ارائه می دهد.

از بابت مراقبت های ویژه درمانی در این بیمارستان هم خیالتان آسوده باشد. شعبه های مختلف این بیمارستان را حتی در دیگر کشورها مانند پاکستان هم پیدا می کنید.

  • آدرس بیمارستان سر گانگا رام: Sarhadi Gandhi Marg, Old Rajinder Nagar, Rajinder Nagar, New Delhi, Delhi 110060, India
  • تلفن: 0000 2575 11 91+

بیمارستان جیپور گلدن در دهلی | Jaipur Golden Hospital

تعجب نکنید! اگر چه نام این بیمارستان جیپور گلدن است اما در شهر دهلی قرار گرفته است. در میان بیمارستان های دهلی که نام بردیم، این یکی از مراکز پیشرو در دهلی است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بیمارستان، داشتن 100 مشاور و متخصص در بیمارستان است که انواع درمان ها و ویزیت ها را برای بیماران فراهم می نمایند. بنابراین بیماری برای انجام آزمایش ها و عکسبرداری ها یا مراجعه به دیگر متخصصین لازم ندارد تا به بیرون از بیمارستان و مقصد دیگری بروید.

اگر بخواهید از این بیمارستان تا مرکز دهلی نو و جاذبه هایی مانند دروازه هند بروید باید، یک ساعت رانندگی کنید.

  • آدرس: 2, Naharpur Village Rd, Institutional Area, Sector 3, Rohini, Delhi, 110085, India
  • تلفن: 7000 2790 11 91+

بیمارستان هولی فمیلی با قدمتی تاریخی | Holy Family Hospital

از بیمارستان های دهلی بوده که در سال 1953 توسط گروهی از خواهران راهبه مسیحی تاسیس شد و هم اکنون با 345 تخت به یکی از بزرگترین بیمارستان های دهلی تبدیل شده است. خوشبختانه اگر به دنبال درمان های ارزان در سفر هستید، می توانید به این بیمارستان مراجعه کنید. برای گردشگرانی که عموما دچار مسمومیت غذایی شده اند، بخش اورژانس این بیمارستان بسیار خوب عمل می کند.

همچنین دسترسی سریعی هم به بیمارستان خواهید داشت. چرا که یک بزرگراه شما را مستقیما و به سرعت شما را به سمت این بیمارستان می برد. شعبه های دیگر این بیمارستان را در شهرهایی مانند بمبئی هم پیدا خواهید کرد. تنها کافیست که نام بیمارستان را به راننده های اتوریکشاو و با تاکسی بگویید تا شما را به این بیمارستان برسانند. نام این بیمارستان که به معنی خانواده مقدس است.

  • آدرس: Okhla Rd, Okhla, New Delhi, Delhi 110025, India
  • تلفن: 5900 2684 11 91+

لیستی از بیمارستان های خصوصی دهلی که به گردشگران خارجی خدمات درمانی ارائه می دهند

بیمارستان فورتیس راجان دال | Fortis Flt. Lt. Rajan Dhall Hospital

  • آدرس: Aruna Asaf Ali Marg, Pocket 1, Sector B, Vasant Kunj, New Delhi 110070

بیمارستان بچه ها رنگین کمان مادهوکار | Madhukar Rainbow Childrens Hospital

  • آدرس: FC-29, Plot No.5, Geetanjali, Near Malviya Nagar Metro Station Gate No.1, New Delhi 110017

بیمارستان پارک | Park Hospital

  • آدرس: Meera Enclave (Chowkhandi), Near Kashopur Bus Depot Outer Ring Road, New Delhi 110018

بیمارستان فوق تخصصی پریموس

  • آدرس: Chandragupta Marg, Chanakyapuri, New Delhi 110021

منبع: medicaltourism.company

منبع: الی گشت
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 277

به "معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید