محرم را جدی بگیرید!

به گزارش مجله هدیه، بیستمین دوره لیگ برتر در شرایطی به خاتمه رسید که پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد و یک رکورد خارق العاده از خود به جا گذاشت. طبیعتا وقتی تیمی با این مقدار آمادگی می تواند از پس رقبا بربیاید، شایسته است که بهترین های لیگ هم غالبا از بین همین بازیکنان و مربیان انتخاب گردد.

محرم را جدی بگیرید!

با این حال این دوره از رقابت ها آبستن اتفاق تازه ای هم بود که در رقابت های لیگ برتر دست کم در 10 فصل اخیر بی سابقه بوده است: اینکه یک تیم 65 امتیاز بیاورد، ولی قهرمان نگردد! موضوع درباره باشگاه سپاهان است؛ تیمی که تا هفته آخر با پرسپولیس بر سر قهرمانی لیگ می جنگید، ولی دست آخر با اختلاف دو امتیاز قهرمانی را واگذار کرد.

فوق العاده بودن پرسپولیس یا کم شانسی سپاهان، دلیلی شد تا برای اولین بار در فصول اخیر، تیمی 65 امتیاز به دست بیاورد، ولی قهرمان نگردد. شاید اگر سپاهان اسیر تیم پرسپولیس آماده نمی شد با همین تعداد امتیازات می توانست چند هفته زودتر هم جام قهرمانی را به دست بیاورد؛ شبیه به کاری که پرسپولیس در دوره اخیر انجامش داد.

به هر روی، سپاهان بدشانس بود که در فصل فوق العاده این تیم اصفهانی، یحیی گل محمدی و تیمش جنگجوتر بودند و جام را بالای سر بردند. اتفاقات روز پایانی لیگ نهایتا معین کرد که جام به پرسپولیس برسد و سپاهان به اسم نایب قهرمانی در حد قهرمان معرفی گردد. این دومین لیگی بود که یحیی گل محمدی به همراه پرسپولیس به دست می آورد. فصل گذشته یحیی گل محمدی از نیم فصل رسید و سرانجامی فصل جام قهرمانی را به دست آورد. در این فصل، اما از ابتدا خودش بود و سرانجام هم جام را بالای سر برد. شانسی که یحیی در این میان داشت دراختیارداشتن بازیکنان باتجربه بود که بدنه پرسپولیس را تشکیل داده بودند. بازیکنانی که نفرات اصلی شان چندسالی می شد کنار هم بازی می کردند.

با توجه به سبک و شیوه بازی پرسپولیس در این فصل، راحت است که یحیی گل محمدی به اسم برترین مربی انتخاب گردد، ولی با احترام به این مربی، می توان اسم برترین مربی فصل را به محرم نویدکیا داد. جوان اول لیگ در عرصه مربی ها با تیمی که تجربه کمتری در مقایسه با پرسپولیس داشت تا روز آخر جنگید و نهایتا همان 65 امتیازی که در برنامه اوایل حضورش در سپاهان گنجانده بود، رسید.

محرم در این میان علاوه بر متحول کردن سپاهانی که تقریبا افول نموده بود، دو اسم برترین انفرادی را هم در تیمش داشت: برترین گل زن لیگ و برترین پاسور لیگ. سجاد شهباززاده و سروش رفیعی، هر دو از سپاهان به این اسم رسیدند. هرچند نباید از درخشش پیغام نیازمند هم غافل شد؛ او بعد از حامد لک، بیشترین تعداد کلین شیت در لیگ را داشت و کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشت. البته که برای کارنامه درخشان محرم نویدکیا در این فصل فقط کافی است به تعداد گل های سپاهان در این فصل اشاره گردد؛ تیم او اگرچه تفاضل گل را به پرسپولیس باخت، ولی با زدن 53 گل در مجموع رقابت های لیگ، خطرناک ترین خط حمله را در اختیار داشت.

شاید اگر محرم کمی کار های دفاعی را جدی تر گرفته بود و کمتر از 24 گل می خورد همان دو امتیاز اختلاف هم از بین می رفت. به هر حال محرم در جدی ترین فصل حضورش به اسم سرمربی سپاهان آمار بی نظیری را با وجود سن و سال کمش به جا گذاشت. او از همین حالا زنگ خطر را برای دیگر مربیان مدعی لیگ از جمله یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی به صدا درآورده است. پیغام او روشن است: محرم را جدی بگیرید!

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1796

به "محرم را جدی بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرم را جدی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید