آغاز کار رهبر ایرانی ارکسترهای بین المللی در مشهورترین اُپرای دنیا

به گزارش مجله هدیه، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایرانی روز آدینه اول مهرماه برای نخستین بار در سمت تازه خود به عنوان رهبر میهمان دائم ارکستر سمفونیک مارینسکی در سنت پترز بورگ به روی صحنه خواهد رفت.

آغاز کار رهبر ایرانی ارکسترهای بین المللی در مشهورترین اُپرای دنیا

به گزارش خبرنگاران، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایرانی روز آدینه اول مهرماه برای نخستین بار در سمت تازه خود به عنوان رهبر میهمان دائم ارکستر سمفونیک مارینسکی در سنت پترز بورگ به روی صحنه خواهد رفت. در این سمت تازه علی رهبری مسولیت اجرای حداقل 10 اپرا و کنسرت را در هر فصل هنری بر عهده خواهد داشت. شایان ذکر است که این حجم از برنامه معمولا برای مدیر هنری ارکسترها درنظر گرفته می گردد.

در این فصل هنری علی رهبری با ابتکاری شخصی خود مسئولیت اجرای دوره ای از آثار را برعهده خواهد داشت شامل 10 کنسرت که نیمی از آن ها به آهنگسازان شرقی و نیمی دیگر به آهنگسازان غربی اختصاص خواهد داشت.

در این فصل پیش بینی شده که آثاری از آهنگسازان برجسته ایرانی نیز در سالن اپرای مارینسکی بر روی صحنه برده گردد.

نخستین برنامه در روز اول مهرماه، شامل اجرای آثاری از سمفنی شماره یک، جمال ارکین آهنگساز اهل ترکیه و چنین گفت زرتشت اثر ریچارد اشتراوس آهنگساز المانی خواهد بود.

دومین برنامه پنجشنبه 7 مهرماه عبارت خواهد بود از کلود دبوسی- آهنگساز فرانسوی پرلود بعد از ظهر یک دیو و چنین گفت زرتشت اثر علی رهبری.

مجموعه اپرای مارینسکی به عنوان بزرگترین مجموعه هنری دنیا دارای 400 نوازنده 250 خواننده کر، ده ها خواننده اپرا ، 3 سالن اپرا و چندین سالن کنسرت می باشد. مدیر کل هنری این مجموعه از سالیان گذشته تا کنون آقای والری گرگیف است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2168

به "آغاز کار رهبر ایرانی ارکسترهای بین المللی در مشهورترین اُپرای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز کار رهبر ایرانی ارکسترهای بین المللی در مشهورترین اُپرای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید