زندگی شهدای مدافع حرم نقشه راه نوجوانان و جوانان است، دلیلی برای مظلومیت شهید هادی باغبانی

به گزارش مجله هدیه، به گزارش خبرنگاران 28 مردادماه سالروز شهادت شهیدِ مدافع حرم هادی باغبانی در دمشق سوریه است. او خبرنگار و مستندسازی بود که با آغاز جنگ در سوریه به همراه یک گروه از مستندسازان ایرانی برای ثبت دقیق جنایات سلفی ها و تکفیری های داعش برعلیه مردم بی گناه سوریه به این کشور سفر کرد و در مردادماه سال 1392 به شهادت رسید.

زندگی شهدای مدافع حرم نقشه راه نوجوانان و جوانان است، دلیلی برای مظلومیت شهید هادی باغبانی

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به مناسبت سالروز شهادت این رزمنده مدافع حرم با منصوره قنادیان، نویسنده کتاب با تو می مانم که شامل زندگی داستانی این شهید است تبادل نظر کردیم. قنادیان در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره این کتاب بیان نمود: کتاب با تو می مانم روایتگر زندگی مشترک شهید هادی باغبانی از زبان همسرشان مریم مهدی پور است که در خردادماه سال جاری هم زمان با عید فطر منتشر شد.

وی اظهار کرد: انتشارات روایت فتح قبل از شهادت شهید باغبانی همکاری هایی با او داشته و ناشر درصدد بود تا اثری درباره این شهید منتشر کند؛ بنابراین انتشارات کار را به بنده سپرد و من هم از کار برای این شهید استقبال کردم.

این نویسنده با اشاره به اینکه برای نگارش کتاب تبادل نظرهای بسیاری با همسر شهید انجام دادم، بیان کرد: در کتاب با تو می مانم زندگی مشترک شهید باغبانی را روایت نموده ام و آن چیزی که در طول این کار از شهید در ذهنم مانده این است که محبت و علاقه به خانواده داشتند و خیلی خانواده دوست و مسئولیت پذیر بودند. ردی از محبت و احترام متقابل نسبت به همسرشان در زندگی تعیین بود.

قنادیان با بیان اینکه خوشبختانه در همین زمان اندک انتشار کتاب بازخوردهای خوبی از طرف مخاطب داشته و از کتاب استقبال شده است، ابراز کرد: بعضی از شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم واقع شده اند که شهید باغبانی از جمله آنهاست. ایشان در سال 1392 شهید شدند و آن موقع خیلی مراسم و یادبودهای خاصی برای مدافعان حرم برگزار نمی شد و به همین دلیل شهدای روزها و ایام ابتدایی حضور مدافعان حرم در سوریه مظلوم و ناشناخته هستند.

وی اعلام کرد: بسیاری از کتاب ها درباره زندگی شهدای مدافع حرم برشی کوتاه از زندگی شهدا هستند و نشان دهنده تمام ابعاد اخلاقی و رفتاری نیست؛ با این وجود باید تبلیغ شده و مطالعه شوند چون می تواند نقشه راه زندگی جوانان و نوجوانان باشد و از رفتار و زندگی شهدا الگوبرداری نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1158

به "زندگی شهدای مدافع حرم نقشه راه نوجوانان و جوانان است، دلیلی برای مظلومیت شهید هادی باغبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی شهدای مدافع حرم نقشه راه نوجوانان و جوانان است، دلیلی برای مظلومیت شهید هادی باغبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید