رشد چشمگیر چینی ها در حوزه 5G

به گزارش مجله هدیه، اخیرا شرکتی به نام IPvtics که در زمینه تحلیل پتنت فعالیت دارد تحقیقی را انجام داده که براساس آن شمار پتنت های استاندارد-لازم چین در زمینه 5G رشدی چشمگیر را نسبت به عصر 4G تجربه نموده و حتی اگر شرکت های چینی از فروش محصولات خود به کشورها منع شوند باز هم یک سوم درآمد ناشی از تمامی پتنت های 5G نصیب این کشور می گردد.

رشد چشمگیر چینی ها در حوزه 5G

براساس گزارش IPlytics شرکت هایی که در چین حضور دارند درخواست ثبت حدود 34 درصد از تمامی پتنت های اصلی 5G را تا فصل نخست 2019 ارائه نموده اند. سهم کره جنوی از این پتنت ها نیز برابر با 25 درصد و ایالات متحده آمریکا و فنلاند هر کدام 14 درصد اعلام شده است. سوئد با ثبت 8 درصد از کلیه پتنت های 5G در صندلی بعدی قرار گرفته است و ژاپن نیز 5 درصد این سهم را به خود اختصاص داده است. تایوان، کانادا، انگلستان و ایتالیا نیز هر کدام با کسب یک درصد از این سهم در ده کشور اصلی این فهرست جای گرفته اند.

بخش خودرو بیشترین تعداد پتنت را به خود اختصاص داده است

ضروری است یادآور شویم که فرایند اندازه گیری مورد استفاده توسط شرکت IPlytics چندان هم کامل نیست و برپایه تحلیل هایی است که شرکت مورد بحث از دیتابیس جهانی 94 میلیون پتنت و استاندارد جمع آوری نموده و پتنت های صادر شده و نهایی ملاک آن نبوده است.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

این شرکت با جستجوی کلیدواژه ها حدود 74500 پتنت کلیدی 5G را مورد ارزیابی قرار داده و طبق آنالیز آن بخش خودرو بیشترین تعداد پتنت را به ثبت رسانده است.

اما نکته قابل توجه دیگر در این گزارش سهم چین از پتنت های 5G است که نسبت به 4G حدودا 50 درصد بیشتر شده. پتنت های این کشور در حوزه 4G در واقع با کره جنوبی برابری می نماید و هر کدام از این دو کشور 22 درصد از کل موارد ثبت شده را به خود اختصاص داده بودند.

هواوی بالاترین تعداد پتنت های 5G را ثبت نموده است

با در نظر داشتن تعداد پتنت هایی که هر یک از شرکت های چینی در زمینه 5G ثبت نموده اند می توان اینطور نتیجه گرفت که هواوی میتواند برنده بزرگ نسل 5G خواهد بود در حالی که نوکیا از فنلاند سهمی در حدود 14 درصد را به خود اختصاص داده است. سامسونگ از کره جنوبی 13 درصد و ال جی، شرکت هموطن آن با 12 درصد در صندلی های بعدی قرار دارند و شرکت آمریکایی کوالکام نیز تنها حدود 8 درصد از پتنت های کلیدی 5G را به ثبت رسانده است که این رقم تقریبا با شرکت سوئدی اریکسون برابری می نماید. در عین حال اما کمپانی چینی ZTE نیز توانسته حدود 11.7 درصد از سهم پتنت های جهانی را به خود اختصاص دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 154

به "رشد چشمگیر چینی ها در حوزه 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر چینی ها در حوزه 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید