راه حل جالب استارتاپ هندی برای کنترل مصرف آب در ساختمان ها ، نصب نرم افزار هوشمند ، هشدار به ساکنان پر مصرف

به گزارش مجله هدیه، حفاظت از آب در خانه ها، مجتمع ها و آپارتمانهای پر جمعیت چندان ساده نیست و احتیاج به اقداماتی گسترده دارد. گاهی بعضی خانواده ها در حفظ منابع آبی همکاری نمی نمایند و بعضی دیگر نیز اساسا روش این کار را نمی دانند یا تصور می نمایند کم مصرف هستند. اکنون یک استارتاپ هندی در کوشش است این مسائل را حل نماید.

راه حل جالب استارتاپ هندی برای کنترل مصرف آب در ساختمان ها ، نصب نرم افزار هوشمند ، هشدار به ساکنان پر مصرف

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شما می توانید با راهکارهایی ساده کنترل جریان آب را در دست بگیرید. درواقع با هوشمند شدن دنیا و استفاده از سنسورها و ابزار مختلف برای سنجش وضعیت مصرف آب می توان کنترل مصرف آب در ساختمان را حفظ کرد.

ابیلش هاریداس بنیانگذار و رئیس بخش توسعه و استراتژی ، WEGoTمی گوید: فقط دو راه برای حل مشکل آب وجود دارد. یکی از راه های کاهش تقاضا و دیگری استفاده از سنسورهای آب برای پیگیری مصرف آب در هر خانواده است. این استارتاپ کار خود را از سال 2017 ، در بنگلور شروع کرد. درواقع این استارتاپ با نصب سنسور آب در 48 آپارتمان به خانواده ها یاری کرد تا کل میزان مصرف آب خود را با تجزیه و تحلیل داده ها برای ردیابی جریان ، فشار و کیفیت آب در زمان واقعی به وسیله یک برنامه تلفن همراه مدیریت نمایند.

هاریداس می گوید:این سیستم عامل می تواند نشتی ها را تشخیص دهد و ما می توانیم از راه دور شیر آب را به وسیله تلفنهای همراه خود ببندیم. این روش همچنین مصرف غیر طبیعی مانند نشتی آب و پوسیدگی لوله ها را کنترل می نماید. صورتحساب ماهانه قبض آب با یاری این سیستم هوشمند 70 درصد کاهش یافته و 35 درصد نیز در مصرف آب صرفه جویی می گردد.

یکی از نکات مثبت در خصوص این سیستم هوشمند امکان دسترسی همه اعضای ساختمان به اپلیکیشن و دریافت کلیه اطلاعات در هر شرایطی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 419

به "راه حل جالب استارتاپ هندی برای کنترل مصرف آب در ساختمان ها ، نصب نرم افزار هوشمند ، هشدار به ساکنان پر مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل جالب استارتاپ هندی برای کنترل مصرف آب در ساختمان ها ، نصب نرم افزار هوشمند ، هشدار به ساکنان پر مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید