در کاوش مسجد جامع ارومیه معماری صدر اسلام کشف شد

به گزارش مجله هدیه، حامید نورسی، سرپرست کاوش ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه گفت: هدف اصلی از کاوش این فصل شناسایی بقایای معماری و شناخت لایه های فرهنگی در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه بوده است.

در کاوش مسجد جامع ارومیه معماری صدر اسلام کشف شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او با اشاره به فعالیت های صورت گرفته به منظور بازشناسی و بازسازی فضاهای معماری از بین رفته در صد سال اخیر در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه، گفت: با توجه به تخریب های صورت گرفته، فعالیت های باستان شناسی در سطح هم تراز با گنبدخانه مسجد جامع شروع شد.

او با تاکید بر این که در پیگیری فرایند کاوش در این ضلع از مسجد، آثار معماری مانند دیوارهای قطور سنگی، آبراهه، پایه ستون و سایر فضاهای معماری مورد شناسایی قرار گرفتند، اضافه کرد: با به دست آمدن یافته های باستان شناختی شاخص مانند انواع سفال ها و دیگر یافته های فرهنگی و مطالعات اولیه روی این یافته ها می توان گفت که این بخش از شهر ارومیه در قرون میانه اسلامی، صدر اسلام و اواخر دوره ساسانی مسکونی بوده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نورسی به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این محوطه تاریخی را نیازمند مطالعات بیشتر در فصل های آینده دانست.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1255

به "در کاوش مسجد جامع ارومیه معماری صدر اسلام کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کاوش مسجد جامع ارومیه معماری صدر اسلام کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید