در حرم مسلم بن عقیل باز شد

به گزارش مجله هدیه، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، در حرم مسلم بن عقیل باز شد.

در حرم مسلم بن عقیل باز شد

قضیه چیست؟

مسئول مرکز آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در آستانه ایام شهادت امام علی (ع)، در ورودی حرم مسلم ابن عقیل(ع) مزین به نام باب علی که با همت هنرمندان اصفهانی ساخته شده است، در مسجد کوفه نصب و به روی زائران و نمازگزاران گشوده شد.

او با بیان اینکه این در زیبا با همت 50 هنرمند اصفهانی در دو سال ساخته شده است، افزود: در ساخت این اثر نفیس، هنرهای مختلفی از جمله قلمزنی برجسته، زرگری، میناکاری، گره چینی، درودگری و معرق اجرا شده است.

ایرانپور گفت: جنس این در از چوب ساج بوده که در برابر نم و موریانه مقاوم است. روی لنگه های در بخشی از آیات سوره واقعه و در چارچوب آن آیاتی از سوره مبارکه انسان و در وسط آن نام سفیر امام حسین (ع)، حضرت مسلم ابن عقیل حک شده است.

مسئول کارگاه آفریش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: از آنجا که این در به نام باب علی (ع) نام گذاری شده است، هنرمندان محب اهل بیت (ع) تلاش کردند تا در طراحی و ساخت آن، نام مبارک حضرت زهرا (س) نیز در کنار نام امیر المومنین(ع) حک شود.

او افزود: نصب و رگلاژ این در تقریبا دو هفته طول کشید و حال در مسجد کوفه به روی زائران حرم مسلم ابن عقیل و نمازگزاران مسجد کوفه گشوده شد. با نصب و بهره برداری از باب علی(ع) در حرم مسلم ابن عقیل، تعداد طرح های صنعتی هنری ساخته شده در مرکز آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات به 40 اثر نفیس رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1716

به "در حرم مسلم بن عقیل باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حرم مسلم بن عقیل باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید