دانشگاه ها برای ارتقای کیفیت آموزش تلاش کنند

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: انتظار داریم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در ارتقاء سطح کیفیت آموزش اهتمام جدی داشته باشند.

دانشگاه ها برای ارتقای کیفیت آموزش تلاش کنند

هوشنگ بازوند در سومین نشست شورای آموزش عالی استان با تقدیر از فعالیت های اجرا شده در هفته پژوهش با رویکرد تقویت تعامل سازنده دانشگاه و صنعت و تسهیل شرایط استفاده از دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت، گفت: نیاز ویژه امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی کسب مهارت متناسب با رشته تحصیلی جهت ورود به بازار کار است و انتظار داریم مراکز آموزش عالی استان در ارتقاء سطح کیفیت آموزش اهتمام جدی داشته و با برنامه ریزی مناسب در فرآیند آموزش این موضوع را لحاظ کنند.

بازوند لزوم ظرفیت سازی در دانشگاه ها را بر اساس اولویت ها و محورهای توسعه استان یادآور شد و تأکید کرد: برنامه ریزی آموزشی مراکز علمی می تواند سبب جهت دهی به آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری شود و با این گام مهم می توانیم دستاوردهای کاربردی برای حل مسائل و مسائل فرا روی جامعه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در شورای سیاستگذاری دانشگاه ها باید یک برنامه عملیاتی تدوین و تبیین شود که دانشجویان بتوانند با بکار دریافت آموخته های علمی و پژوهشی در دنیای واقعی نقشی موثر در تعالی و پیشرفت استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عدم توجه به رشته های مهارتی در بخش آموزش عالی متناسب با سند رونق تولید گفت: یکی از چالش های امروزی ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه است که تحقق این مهم سبب تقویت ارتباط و کمک به رونق تولید خواهد شد.

بازوند با طرح این سئوال که دانشگاه ها چگونه می خواهند به بخش صنعت، اقتصاد و گردشگری خدمات ارائه دهند، گفت: باید تعیین شود آیا متناسب با نیاز این بخش ها منابع انسانی توانمند و با مهارت را آموزش داده ایم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های استان در بخش های مختلف، دانشگاه ها باید برای بالفعل درآوردن این ظرفیت ها، دانشجویان را آماده کنند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر حاشیه نشینی چالش اصلی مدیریت شهری است و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید بتوانیم طرحی ارائه دهیم که قابلیت اجرا در کرمانشاه داشته باشد که دانشگاهیان می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

در این نشست اساسنامه شورای آموزش عالی استان درپنج ماده تدوین و مورد تصویب قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 717

به "دانشگاه ها برای ارتقای کیفیت آموزش تلاش کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها برای ارتقای کیفیت آموزش تلاش کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید