خبرنگاران کاهش 90 درصدی پروازهای داخلی

به گزارش مجله هدیه، تهران- خبرنگاران- سخنگوی سازمان هواپیمایی از ادامه محدودیت های پروازی در مسیرهای اعلام شده تا قطع زنجیره شیوع کرونا خبر داد و گفت: کاهش پروازهای داخلی اکنون به 90 درصد رسیده است.

خبرنگاران کاهش 90 درصدی پروازهای داخلی

محدودیت های پروازی همچنان قیمت بلیت هواپیما را در کف نگه داشته است و با وجود بازگشت مسافران نوروزی به شهرهای مبدا بلیت هواپیما در پایین ترین نرخ خود به فروش می رسد.

برای مثال در راستا شیراز به تهران، برای امروز یکشنبه 17 فروردین بلیت شرکت هواپیمایی ایران ایر به نرخ 264 هزار تومان به فروش می رسد.هواپیمایی ایرتور نیز برای امروز بلیت راستا مشهد به تهران را 270 هزار تومان به فروش می رساند، درحالی که مدت مشابه سال گذشته بلیت هواپیما در این راستاها حدود یک میلیون تومان به فروش می رفت؛ با این حال خبری از استقبال سفر هوایی و خرید بلیت هواپیما نیست.

فرودگاه مهرآباد که هر سال در این ایام پذیرای روزانه 400 پرواز بود، اکنون روزانه بین 100 تا 120 پرواز دارد و بر اساس آمار اعلامی از سوی اداره کل فرودگاه مهرآباد، نشست برخاست هواپیماها در این فرودگاه در بازه زمانی 25 اسفند 98 تا 12 فروردین 99 کاهش 63 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران از ادامه محدودیت های پروازی در راستاهای اعلام شده خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی محدودیت های داخلی ادامه دارد ضمن اینکه تلاش می شود مطابق تقاضای سفر پروازها برای جابجایی مسافران اختصاص یابد.

وی گفت: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده سفرهای هوایی مردم به بسیاری از استان ها حدود90 درصد کاهش پیدا کرده است که به دلیل توصیه ها مبنی بر قطع زنجیره کرونا و همچنین عدم ارائه خدمات به مسافران در مراکز سیاحتی و زیارتی تعداد مسافرت هوایی به شدت کاهش یافته است و این فرایند ادامه دارد.

جعفرزاده گفت:با این حال عملیات مربوط به غربالگری مسافران و همچنین ضدعفونی محیط ترمینال ها و سالن های مسافری در فرودگاه های کشور ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 986

به "خبرنگاران کاهش 90 درصدی پروازهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 90 درصدی پروازهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید