خبرنگاران بارش برف و باران، وقوع کولاک و مه جاده های زنجان را احاطه نموده است

به گزارش مجله هدیه، زنجان - خبرنگاران - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر بارش باران سطح آزادراه های این استان را لغزنده نموده و برف، مه و کولاک نیز دیگر جاده ها را فرا گرفته است.

خبرنگاران بارش برف و باران، وقوع کولاک و مه جاده های زنجان را احاطه نموده است

جواد یوسفی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در زمان حاضر بارش باران در آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده های ترانزیت زنجان- میانه، زنجان - خرم دره - ابهر، زنجان - بیجار، خدابنده - همدان و سلطانیه به خدابنده جریان دارد که موجب لغزندگی سطح این راستاهای ارتباطی شده است.

وی تاکید نمود: بارش برف همراه با کولاک موضعی و مه نیز جاده های زنجان -طارم، زنجان - دندی، زنجان - تهم - چورزق و دندی -تخت سلیمان را فراگرفته است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی های اجرا شده از سوی هواشناسی استان احتمال وقوع کولاک در گردنه های استان وجود دارد.

یوسفی اظهار داشت: در زمان حاضر تردد این خودروها در جاده های اصلی و فرعی استان به صورت عادی و روان جریان دارد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ضرورت دارد رانندگان، خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی نموده و بدون این تجهیزات اقدام به تردد ننمایند.

یوسفی، از همه رانندگان عبوری از راستاهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه راستا پرهیز نمایند چرا که ممکن است با خلوت بودن راستاهای ارتباطی عدم تمکین به قوانین هدایت و رانندگی حادثه ای را رقم بزند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 50 اکیپ راهداری در 32 گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع های امداد و نجات بین راهی این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از راستاهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از شرایط جاده های این استان و کشور با سامانه 141و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار نمایند.

به گزارش خبرنگاران، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در راستاهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

راستاهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 840 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1508

به "خبرنگاران بارش برف و باران، وقوع کولاک و مه جاده های زنجان را احاطه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش برف و باران، وقوع کولاک و مه جاده های زنجان را احاطه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید