آدینه بازار مسلمانان در شانگهای چین

به گزارش مجله هدیه، در شانگهای چین هر عصر آدینه در گوشه ای از خیابان کوچکی٬ رو به روی مسجد قدیمی هوشی (Huxi) آدینه بازار برپا می گردد. مسلمانان محلی چین٬ مواد غذایی حلال را هر آدینه به این بازار می آورند و به مردم می فروشند. شلوغی بازار به مقدار ای است که ماشین ها برای عبور از بین جمعیت بوق می زنند. و عابران محو تماشای غذا و خوراکی های مختلف٬ از گوشت گوسفند گرفته تا ماست ترش خانگی می شوند. در ادامه مطلب با خوراکی های حلال آدینه بازار مسلمانان شانگهای آشنا خواهید شد. با مجله خبرنگاران همراه ما باشید.

آدینه بازار مسلمانان در شانگهای چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

علارقم اینکه کشور چین خاستگاه 8 غذای منطقه ای عظیم با انواع غذاها و روش های پخت وپز است اما ترکیب مشترک همه آنها گوشت خوک است. در همه غذاهای رستوران های چین٬ حتی ساده ترین نوع آن هم از گوشت خوک استفاده می گردد. حتی سبزیجات با گوشت خوک پخته می شوند. این مسئله 22 میلیون جمعیت مسلمان این کشور که از گوشت حلال استفاده می نمایند را به چالش کشانده است. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

مسلمانان چین اغلب اهل شمال غربی این کشور هستند و غذاهای چینی را مطابق با الزامات مذهبی خود تهیه می نمایند. غذای مسلمانان چین شبیه به غذای مردم خاورمیانه است. خوراک آنان با ادویه و ترشیجات٬ گوشت گاو و گوسفند٬ نان تخت مخصوص و مواد دیگر حلال تهیه می گردد.

در شانگهای٬ برترین مکانی که همه این خوراکی ها را می فروشند٬ آدینه بازار است. هر هفته بین ساعت 11 صبح تا 3 عصر کنار خیابان های (Aomen Rd) و (Changde Rd) به بازار آشپزی تبدیل می گردد. در این بازار دیگر از گوشت خوک خبری نیست. سوغات چین

کباب گوسفندی

گوشت هایی که در این بازار خیابانی شانگهای فروخته می شوند٬ از لحاظ بهداشتی مسئله ای ندارند. مسلمانان از اماکن پاکیزه گوشت های حلال تهیه می نمایند. کباب گوسفندی با دورچین کلم٬ فلفل و گوجه فرنگی سرو می گردد.

برنج پیلاف با گوشت بره

این غذای سنتی٬ ویژه اویغورهاست و در بسیاری از رستوران های شهر سین کیانگ (Xinjiang)٬ غربی ترین استان چین٬ سرو می گردد. آشپزهای بازار به خوبی می دانند که باید از قسمت های چربی دار گوشت برای این غذا استفاده نمایند تا برنج طعم چربی را به خوبی به خود جذب کند. این غذا جزء برترین ها محسوب می گردد و یک بشقاب کامل آن حدود 4 دلار است.

سامسای اویغور

این غذای گوشتی٬ پر از گوشت بره است. سامسا (samsa)٬ شبیه کیسه پر گوشت است و با لایه خمیر پوشانده شده و سرخ می گردد. بعد از طبخ لایه خمیری٬ پفکی شکل شده و گوشت داخل آن کاملا پخته و مرطوب می گردد.

ماست ترش خانگی

لذت امتحان کردن این ماست را برخلاف ترش بودن از دست ندهید. به سلیقه خود می توانید ماست را ساده یا با کمی شکر اضافه مصرف کنید. با اینکه این ماست کم چرب تر از ماست های معمولی است اما قیمت هر پیاله حدود 1.5 دلار است.

کیک های لایه ای

در بازار مسلمانان شانگهای٬ انواع کیک های لایه ای به فروش می رسد. باقلوا و کیک شیری تازه٬ طعم فوق العاده ای دارند.

نان

مسلمانان چینی خوراکی به نام نان (naan) دارند که شکل صاف و گردی دارد و نان اصلی آنها محسوب می گردد. قبل از ترک بازار٬ حتما یکی از آنها را امتحان کنید. بااینکه نان هنگام فروش تازه است اما سفت و فشرده است و روی آن کنجد پاشیده اند. قیمت هر نان کمتر از 1 دلار است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1813

به "آدینه بازار مسلمانان در شانگهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدینه بازار مسلمانان در شانگهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید