جریمه 126 میلیون دلاری شرکت های فناوری در اروپا به خاطر نقض حریم شخصی

به گزارش مجله هدیه، نهاد مسؤول رسیدگی به تخلفات شرکت های فناوری در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا از جریمه 126 میلیون دلاری بعضی مؤسسات متخلف خبر داده است.

جریمه 126 میلیون دلاری شرکت های فناوری در اروپا به خاطر نقض حریم شخصی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، گزارشی که توسط نهاد جی دی پی آر وابسته به اتحادیه اروپا منتشر شده، نشان می دهد اعمال جریمه بر علیه بعضی شرکت های فناوری در قاره سبز حاصل حدود 160 هزار مورد سرقت داده های شخصی کاربران بوده است.

بخش عمده سرقت داده های خصوصی کاربران در انگلیس، آلمان و هلند اتفاق افتاده و تعداد گزارش های ارائه شده در این زمینه به جی دی پی آر در سال 2019 نسبت به سال قبل از آن 12.6 درصد افزایش یافته است. GDPR حق دارد شرکت های متخلف را برابر با 4 درصد از کل درآمد سالانه آنها جریمه کند.

بیشترین جریمه اعلام شده در میان شرکت های غیراروپایی مربوط به گوگل در فرانسه است که موظف به پرداخت جریمه 57 میلیون دلاری به علت عدم شفافیت است. در این بین شرکت آی ای جی در انگلیس هم که مالک خطوط هواپیمایی بریتانیاست مجبور به پرداخت جریمه 238 میلیون دلاری به علت بی دقتی در زمینه نگهداری از اطلاعات خصوصی مسافران خود شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 693

به "جریمه 126 میلیون دلاری شرکت های فناوری در اروپا به خاطر نقض حریم شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 126 میلیون دلاری شرکت های فناوری در اروپا به خاطر نقض حریم شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید