تور گرجستان: برترین سوغاتی گرجستان

به گزارش مجله هدیه، صنایع دستی در گرجستان بسیار زیاد و متنوع و دارای قیمت های مناسبی هستند. مغازه های زیادی در تفلیس وجود دارند که می توانید سوغاتی های خاص و زیبایی را برای خود و عزیزان تان بخرید. امروز در مجله گردشگری دورونزدیک چند نمونه از سوغاتی های خاص گرجستان را به شما معرفی خواهیم کرد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور گرجستان: برترین سوغاتی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

سوغات گرجستان

جواهرات میناکاری

جواهرات میناکاری ترکیبی از شیشه و فلزاتی چون نقره، مس و طلا است. در گرجستان این تکنیک در محدوده زمانی وسیعی انجام می شده است؛ از قرن هشتم تا اواخر قرن پانزدهم. متاسفانه این هنر در قرن پانزدهم از بین رفت و در قرن بیستم زمانی که جواهرسازان تکنیک های سنتی و مدرن را با هم ترکیب کردند احیا شد. آن ها توانستند با این تکنیک ها جواهرات زیبایی بسازند. گالری هنر میناکاری اورنومنت جواهرات زیبای میناکاری شده را از هنرمندان گرجستانی به فروش می رساند.

جوراب های خینکالی

این جوراب ها دست ساز نیستند اما به علت داشتن طرح هایی از خینکاری، غذای سنتی گرجستان می توانند هدایای خاص و زیبایی باشند. برند آلترساکس انواع دیگری از این جوراب های گرجستانی را نیز به فروش می رسانند. از نمونه های آن می توان به جوراب هایی با طرح خاچاپوری، نیکوپیروسمانی (نقاش گرجی) و چوخا (لباس سنتی گرجستان) نام برد. اگر سه جفت یا بیشتر بخرید می توانید تخفیف و جعبه هدیه بگیرید.

رومیزی های آبی سنتی

رومیزی های سنتی گرجستان با طرح هایی ازجمله پرندگان، آهو و دیگر اشکالی که جزو فرهنگ بومی این کشور بوده اند تزئین شده اند. شیوه رنگ آمیزی این رومیزی ها در شرق انجام می شد و گرجستانی ها روش های خود را به آن اضافه کردند. آن ها از رنگ نیلی برای رنگ کردن رومیزی های نخی استفاده می کردند و سپس نقش های بومی را به آن اضافه می کردند و همین باعث شد این رومیزی ها در میان همتایان روسی و اروپایی متمایز باشد. این رومیزی ها مدتی به دست فراموشی سپرده شد اما دوباره به بازار بازگشت. این رومیزی ها را می توانید در مغازه های گالری 27 یا نیدو پیدا کنید.

نمونه هایی از گنج های باستانی گرجستان

مغازه ای که در موزه ملی گرجستان واقع شده است، نمونه های فراوری شده از گنج های باستانی گرجستان را به عنوان سوغات به فروش می رساند. تاریخ این گنج ها به قرن سوم پس از میلاد بازمی شود. در اینجا می توانید جواهراتی از قبیل انگشتر، دستبند، سنجاق و گردنبند بخرید. خرید مقرون به صرفه بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران

رومیزی های مدرن

برای افرادی که به معماری علاقمند هستند، هودا رومیزی های مدرن و زیبایی را برای فروش قرار داده است. این رومیزی ها دارای نقش های متنوعی از ساختمان های تفلیس هستند. این رومیزی ها انواع بلند و کوتاه دارند و بعلاوه دارای دستمال هایی در رنگ ها و طرح های مختلف مناسب با دکور میز شما هستند. برترین زمان سفر به گرجستان

لباس هایی با تلفیق سنت و مدرنیته

ساموسلیپیرولی یک مغازه لباس فروشی است که لباس های گرجستانی را که با سبکی مدرن طراحی و دوخته شده اند به فروش می رساند. در این بوتیک می توانید انواع لباس، کفش و اکسسوری برای آقایان، خانم ها و بچه ها بخرید و افرادی که به استایل کژوال علاقه دارند تی شرت های چاپی با طرح عکس های سیاه و سفید اشراف زادگان گرجی با لباس سنتی را می توانند در این بوتیک پیدا نمایند.

ظروف سرامیکی

اگر شما یا کسانی که می شناسید از ظروف و لوازم آشپزخانه خوششان می آید سری به وایت استودیو بزنید تا در آنجا تعداد زیادی ظروف سرامیکی با طرح های سنتی گرجی ببینید. این محصولات با نقش های گرجی و با استفاده از پرسلین و خاک رس قرمز ساخته شده اند. به علاوه هر محصول طرح خاص خود را در این گالری دارد.

لوازم دکوری

اگر در پی لوازمی می شد که به وسایل خانه تان اضافه کنید، مغازه هایی در گرجستان محصولاتی از طراحان مختلف برای فروش قرار داده اند. علاوه بر میز، جایگاه یا مبل می توانید محصولات کوچکتری که بتوانید با خود حمل کنید، مانند فنجان های سرامیکی، ساعت، پتوهای بافت، پوستر، گلدان یا محصولات دیگر را بخرید.

پنیر گرجستان

سنت درست کردن پنیر در گرجستان به سال های خیلی دور بازمی شود. پنیرهای گرجستان را می توانید در مغازه ها یا در بازار تهیه کنید اما برترین مکان برای خرید این محصول مغازه های فروش پنیر است زیرا در آنجا از نظر ظاهر و مزه بسیار متمایزتر عمل شده است. برترین پنیر برای خریدن پنیر دودی است زیرا مدت طولانی تری باقی می ماند. زیباترین شهرهای گرجستان

ادویه

برای خیلی از گردشگرانی که به گرجستان می فرایند، خرید ادویه اهمیت زیادی دارد. برترین ادویه با مناسب ترین قیمت را می توانید از Hmeli Suneli بخرید. این مغازه در نزدیک بازار لباس تفلیس واقع شده است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1943

به "تور گرجستان: برترین سوغاتی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: برترین سوغاتی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید