برانکو و فضایی که او را سر دو راهی قرار می دهد

به گزارش مجله هدیه، اکبر منتشلو ، قریب به سه سال گذشته پرسپولیس روزهای سخت اما پرافتخاری را سپری کرد که به طور حتم همگان در تاثیر مستقیم برانکو در این پیروزیت با هم موافق هستند. اما همین سرمربی پیروز در شرایطی قرار گرفته بود که گزینه های زیادی برای تغییرات در پرسپولیس نداشت و اتفاقاً همین طور هم بود و در طول سالهای گذشته شاهد کمترین تغییرات در ترکیب سرخ پوشان بود. این موضوع نه تنها در سرانجام هر فصل اتفاق می افتد، بلکه حتی در تک تک بازیها شاهد بودیم که برانکو کمتر دست به تغییر می زند و حتی در تعویض ها هم خساست به خرج می داد.

برانکو و فضایی که او را سر دو راهی قرار می دهد

خیلی ها این موضوع را به حساب کمبود بازیکنان در پرسپولیس می گذاشتند و البته بعضی ها هم معتقد بودند که این خصلت برانکو است و او دوست ندارد به تیمش دست بزند. قضاوت در این دونظر سخت بود چرا که هم برانکو به جوان های بسیار میدان داده بود و هم پرسپولیس شرایط خوبی نداشت و نیمکت خالی پرسپولیس هم می توانست این وضعیت را به برانکو تحمیل کند. حالا اوضاع متفاوت شده است و برای قضاوت در این مورد می توان در نیم فصل دوم بهتر عمل کرد. پرسپولیس از بند محرومیت راهی پیدا نموده و البته خیلی زودتر از این برانکو بازیکنان مدنظر را را شکار و برای نیم فصل دوم رقابت ها معین نموده است. اتفاقاً در نگاه اول حتی با وجود روزهای محرومیت پرسپولیس و تعداد بازیکنی که به جمع سرخ پوشان اضافه شده است باز هم می توان مدعی شد که برانکو قصد ندارد خیلی تیمش را به هم بریزد و باز هم این ایده که برانکو اهل تغییرات زیاد نیست بیشتر خود نمایی می نماید. اما به هر حال در حال حاضر برانکو 7 عضو تازه وارد در تیمش دارد و براساس حضور این 7 بازیکن باید انتظار داشته باشیم که اینبار برانکو تغییراتی را در تیمش به وجودبیاورد.

برانکو و انتقادهای که برای ماریو به جان خرید

قطعاً برانکو بازیکنی مثل ماریو بودیمیر را روی نیمکت نخواهد گذاشت، این بازیکن برای حضور در پرسپولیس حاشیه های فراوانی داشت و خیلی ها از سرمربی سرخپوشان بابت انتقال او به پرسپولیس از کراوسی انتقاد کردند و از طرف دیگر عملکرد ماریو در دینامو برانکو را مجبور خواهد نمود که اولین تغییرش در خط حمله تیمش باشد.

ترابی و درخشش در تیم ملی

دیگر خرید برانکو که قطعاً نیمکت نشینی را در پرسپولیس تجربه نخواهد نمودو اتفاقاً بازیکن داخلی هم هست، مهدی ترابی است که با درخشش او در تیم ملی و البته عملکرد خوب او در سایپا او را به ترکیب اصلی پرسپولیس تحمیل خواهد نمود و برانکو چاره ای جز بردن او در ترکیب اصلی تیمش ندارد.

رفیعی و انتظار طولانی برای بازی

سروش مدت زمان زیادی است که در انتظار بازی برای پرسپولیس است، از طرف دیگر علاقه برانکو به این بازیکن و نوع بازی اش را نمی توان مخفی کرد. باید بپذیریم که رفیعی هم یکی از تحمیل شده های قطعی به ترکیب اصلی پرسپولیس است. او با نمایشی که در بازیهای تدارکاتی و تمرینات داشته برانکو را برای قرار دریافت در ترکیب اصلی راضی نموده است.

برانکو جایگزینی برای شیری ندارد

مهدی شیری درخشش خوبی در تیم سابق خود داشت و آمدنش به پرسپولیس هم با استقبال طرفداران و البته برانکو روبرو شد، البته این را هم باید اضافه نمود که دفاع راست تخصصی برانکو همین شیری است و سرمربی سرخ پوشان قطعاً در صورتی که شیری بتواند خود را ثابت کند، بازیکن دیگری را جای او به بازی نخواهد فرستاد.

سه آلترناتیو برای پست های حساس

این چهار بازیکن تغییرات تحمیلی و یا با رضایت برانکو در ترکیب اصلی پرسپولیس در نیم فصل دوم خواهند بود. اما این سرانجام ماجرا نیست. مهدی شریفی، محمد نادری و سعید کریمی هم در اختیار برانکو خواهند بود که می توانند آلترناتیوی قوی برای دیگر پست های باقی مانده در ترکیب سرخ پوشان باشند. حالا و البته با شروه نیم فصل دوم رقابت ها قضاوت با شما خواهد بود که تغییرات خیلی کم در پرسپولیس در طی چند سال اخیر اختیاری بوده است یا اجباری؟

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 128

به "برانکو و فضایی که او را سر دو راهی قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو و فضایی که او را سر دو راهی قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید