با تور مجازی به تورنتو سفر کنید

به گزارش مجله هدیه، تورنتو برگ ترین شهر کانادا و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور محسوب می شود که سالانه پذیرای میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان است.

با تور مجازی به تورنتو سفر کنید

تورنتو بزرگ ترین شهر کانادا و پس از مکزیکوسیتی، نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو، پنجمین شهر بزرگ آمریکای شاقتصادی است. در سال 1998 و زمانی که تورنتو به سرعت در حال توسعه بود، 6 شهرستان واقع در این منطقه با یکدیگر ادغام شدند و کلان شهری نو را به وجود آوردند که به کلان شهر تورنتو یا Greater Toronto Area (GTA) مشهور شد. با خبرنگاران همراه شوید تا از دریچه تور مجازی، به کلان شهر تورنتو سفر کنید.

شهر تورنتو 2.48 میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب سایر شهرستان های منطقه کلان شهر تورنتو، جمعیت آن به 5.5 میلیون نفر نیز می رسد. این شهر چندفرهنگی، به عنوان امن ترین شهر آمریکای شاقتصادی شناخته می گردد. بیش از 140 زبان و گویش در شهر تورنتو صحبت می گردد و 30 درصد شهروندان این شهر، در خانه به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی تکلم می کنند.

تورنتو مرکز سیاسی کشور کانادا نیست؛ بااین حال مرکز فرهنگی، تفریحی و اقتصادی این کشور محسوب می گردد. این شهر که در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو قرار گرفته است، شهری نسبتا مدرن به شمار میرود که تاریخ تاسیس آن به قرن هجدهم میلادی باز می گردد؛ زمانی که اراضی آن برای اولین بار از طریق پادشاهی بریتانیا از میسیساگاس نیو کریدیت خریداری شد. بعدها این شهرک تازه تاسیس، به شهر یورک تبدیل شد و از طریق جانشین فرماندار کانادا، جان گریوز سیمکو، مرکز نو کانادای شاقتصادی لقب گرفت. در سال 1834، یورک با شهرستان های مجاور خود ادغام شد و به نام فعلی آن تغییر نام پیدا کرد.

یکی از مهم ترین جاذبه های شهر تورنتو، برج CN است که ارتفاع آن به 553.33 متر می رسد. این برج که یکی از بلندترین برج های مستقل جهان محسوب می گردد، در سال 1976 تکمیل شد و برای 34 سال لقب مرتفع ترین سازه دوران را به خود اختصاص داد؛ اکنون CN پس از برج خلیفه و برج کانتون، بلندترین برج جهان محسوب می گردد و نمادی از خط افق تورنتو و کشور کانادا است که سالانه از میلیون ها گردشگر پذیرایی می کند.

یکی دیگر از رکوردداران تورنتو، خیابان یونگ است که تا سال 1999 به عنوان طولانی ترین خیابان جهان با 1,896 کیلومتر، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بود؛ گرچه برخی هنوز ادعا می کنند که یونگ طولانی ترین خیابان جهان است. آنان ادعا دارند که خیابان HW11 نیز بخشی از خیابان یونگ است.

سخت است که هنگام قدم زدن در خیابان های تورنتو، به شهر پنهان شده زیر پاهای خود نیاندیشید. بنا بر کتاب رکورد های گینس، شهر زیرزمینی پث (PATH) به عنوان بزرگ ترین مجتمع خرید زیرزمینی جهان شناخته می گردد که با 28 کیلومتر محوطه خرید و 371,600 متر مربع فضای خرده فروشی، گردشگران را به حیرت وامی دارد. در حقیقت تنها فضای خرده فروشی مرکز خرید پث، به میزان مرکز خرید رقیب یعنی وست ادمونتون (West Edmonton) است.

بیش از 1200 فروشگاه، از مغازه های تایپ و تکثیر گرفته تا تعمیرات کفش، در پث یافت می گردد و حدود 5,000 نفر در آن مشغول به کار هستند. مجتمع تجاری پث به صورت سالانه، میزبان بزرگ ترین فستیوال دست فروشی جهان است.

در پایان باید به آبشار نیاگارا نیز اشاره کرد در فاصله دو ساعت از مرکز شهر واقع شده است؛ اما همچنان یکی از بزرگ ترین جاذبه های تورنتو محسوب می گردد. این آبشار دارای بالاترین میزان جریان در میان آبشارهای جهان است و بیش از 165 متر ارتفاع دارد.

اکنون با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر چندفرهنگی تورنتو در کانادا بازدید کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران فراموش نکنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2054

به "با تور مجازی به تورنتو سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به تورنتو سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید