بازسازی و طراحی خانه ای سه طبقه در لندن انگلیس

به گزارش مجله هدیه، امروزه در دنیا بازسازی ساختمان در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان به وسیله تعمیرات ساختمان دوباره قابل استفاده کرد .

بازسازی و طراحی خانه ای سه طبقه در لندن انگلیس

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

پروژه ای که امروز تصمیم به آنالیز آن در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی خبرنگاران گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در شهر لندن انگلیس است .

طراح این خانه 140 متری که یک خانه در اواسط قرن حاضر بوده است را به یک خانه رنگارنگ برای ساکنین تبدیل نموده است و این خانه که در تمام فضا جنب و جوش و گرمی و صمیمیت به چشم میخورد در سال 2019 مورد بازسازی قرار گرفته است.

با توجه به اینکه این خانه در سال 1930 ساخته شده است ولی مشتری به پتانسیل آشکار خانه جذب شده و با انتخاب یک تیم طراحی توانسته است آن را به یک بازسازی منزل مدرن و سازگار تبدیل کند .

معماران برای طراحی پلان این ساختمان سه طبقه با قرار دادن عملنمودهای مختلف در طبقات مختلف دست به تفکیک فضاهای خصوصی و عمومی ساکنان زده اند . به این صورت که فضای نشیمن ، غذاخوری و آشپزخانه را در طبقه همکف قرار داده و اتاق ها را که حریم خصوصی اعضای خانواده را شکل میدهد در دو طبقه بالایی جایگذاری نموده است .

استفاده از متریال طبیعی و رنگ های گرم به طور هدفمند اساس کار آپارتمان را شکل میدهد . مانند سرامیک های کف آپارتمان ، تخته های چوبی استفاده شده در کتابخانه ، قفسه ها ، کمد ها و مبلمان باعث گرم تر کردن فضا میشوند .

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه که به رنگ زرد طلایی است و فقط در این قسمت این رنگ به کار رفته است باعث ممتاز شدن آشپزخانه و بیشتر به چشم آمدن این فضا میشود که این رنگ نیز کاملا با چوب های همجوارش همخوانی و هماهنگی دارد که این تاکید طراح بر عناصر کلیدی دکوراسیون داخلی منزل است .

این آشپزخانه که در مراحل بازسازی به خانه اضافه شده است باعث شده است مساحت بسیار زیادی برای فضای غذاخوری و نیشمن در اختیار ساکنین قرار دهد .

یکی دیگر از ایده ای جذاب معماران طراحی قفسه هایی از جنس چوب با تم گرم در کنار فضای نشیمن و غذاخوری بود که هم به عنوان کتابخانه از آن استفاده میشود هم تلویزیون را برای فضای نشیمن در قفسه ای از آن جایگذاری نموده است و هم از آن برای قرار دادن گلدان ها و نصب نقاشی یا عکس استفاده کرد .

چیدمان این فضا در طبقه همکف و استفاده از متریال چوب و وجود نور طبیعی که هم از سمت ورودی خانه و هم از سمت پنجره طرف فضای نشیمن وارد خانه میشود ، این طبقه را به یک فضای عمومی فوق العاده صمیمی و گرم برای اعضای خانواده تبدیل نموده است .

اما معمار این طراحی را معطوف به طبقه همکف ننموده است و این ویژگی ها و ایده ها را در طبقات بالا و در اتاق خواب ها نیز اجرا نموده است .

این خانواده دارای فرزندان دو قلو بودند و طراح برای هر کدام از آنها اتاقی جداگانه طراحی نموده است که کاملا شبیه به هم هستند و به آنها اجازه میدهد هر کدام فضای شخصی خود را داشته باشند . اما نکته ای که طراح در اینباره رعایت نموده است این بود که یک در مخفی در دیوار مشترک این دو اتاق خواب ایجاد نموده است تا دوقلو ها هر وقت خواستند بتوانند دو اتاق خواب را با هم متحد نمایند و یک فضای بازی عظیم را برای خود ایجاد نمایند .

اتاق خواب والدین نیز در طبقه دوم واقع شده است و از همان ترکیبات و متریال های استفاده شده در طبقات زیرین نیز در این فضا استفاده شده است .

منبع: هیرادانا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1210

به "بازسازی و طراحی خانه ای سه طبقه در لندن انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی خانه ای سه طبقه در لندن انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید