ایل بیگی: احتمال افزایش قیمت بلیت سینماها وجود دارد اما نه با رقمی که صحبت می گردد

به گزارش مجله هدیه، تهران (پانا) - معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی کشور می گوید سینماهای ایران در دو سال گذشته تغییری نداشته است و احتمال افزایش قیمت بلیت های سینما وجود دارد.

ایل بیگی: احتمال افزایش قیمت بلیت سینماها وجود دارد اما نه با رقمی که صحبت می گردد

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی کشور در گفت وگو با پانا اعلام کرد: دو فیلم کودک را برای اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش پیشنهاد دادیم که یکی از این دو انتخاب خواهد شد و برای 18 اسفندماه اکرانش همانند دیگر فیلم های نوروزی شروع می گردد.

وی درباره حذف فیلم سینمایی لامینور از اکران نوروزی، گفت: شرایط 21 فیلمی که از سوی دفاتر پخش برای اکران نوروزی اعلام شده بودند، برای ما یکسان بودند و لامینور هم همین شرایط را داشت. سازمان سینمایی با در نظر گرفتن شرایطی که برای اکران نوروزی ضروری است از جمله تنوع فیلم های اکرانی و دسته بندی هایی که وجود دارد و با توجه به شرایط سینما و زمان نمایش در مناسبت ها و شرایط اجتماعی، نهایتاً باید 7 فیلم را برای اکران انتخاب می کرد. شورای صنفی نمایش نیز 7 فیلم اعلامی را پیشنهاد داد و با 5 فیلم اتفاق نظر داشتیم اما برای 2 فیلم دیگر اختلاف نظر وجود داشت.

ایل بیگی اظهار کرد: در نهایت، روز گذشته انتخاب نهایی سازمان سینمایی به شورای صنفی نمایش اعلام کردیم که احتمالا تا انتها امروز فیلم های نهایی اکران نوروزی از سوی شورای صنفی نمایش اعلام خواهد شد.

وی درباره اعتراض های داریوش مهرجویی و رضا درمیشیان اعلام کرد: در چند روز گذشته با آقای درمیشیان تلفنی صحبت کردم و هفته پیش نیز با پخش نماینده کار صحبت نموده بودم چون احتمال می دادیم که این فیلم نمی تواند جز فیلم های نوروزی باشد و به آنها اعلام کردیم که هیچ اقدامی تا روشن شدن اسامی فیلم ها ننمایند اما علاقمند به انجام تبلیغات بودند! همه فیلم های ثبت نامی این شانس را داشتند که جزء اکران نوروزی باشند اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد.

ایل بیگی اظهار داشت: در اکران نوروزی به تنوع فکرشده تا هم فیلم کودک داشته باشیم هم کمدی، هم اجتماعی و هم انقلابی، انتخاب فیلم در اکران نوروزی شرایط خاصی دارد و توجه به پیشکسوتان هم حتماً اهمیت دارد.

وی تاکید نمود: من گله ای از دوستان شورای صنفی نمایش و تهیه نماینده لامینور دارم که بدون هماهنگی این فیلم را در لیست قرار دادند. به آنها گفتم شاید شما به داریوش مهرجویی یاری نکردید بار دیگر می گویم من با تهیه نماینده فیلم در این چند روز صحبت کردم و حتی درخواست کردیم که ملاقات حضوری داشته باشیم ولی شرایط آن فراهم نشد و گفتند ایشان کسالت دارند، اما نگفتند که در بیمارستان بوده اند. در سه روز گذشته که با آقای درمیشیان صحبت می کردم هیچ اشاره ای به این موضوع نکردند که آقای مهرجویی در آی سی یو بودند.

ایل بیگی بعلاوه به فیلم علفزار اشاره کردو گفت: درباره فیلم علفزار هم بیشتر یکسری نکات تخصصی وجود دارد نه ممیزی و پروانه نمایش آن صادر می گردد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بعلاوه درباره افزایش قیمت بلیت سینما اعلام کرد: در خصوص قیمت بلیت به نظر می آید چند نکته باید در نظر گرفته گردد؛ شکل اعلام شدن این قضیه به نظرم اشکالی دارد و در خبر اعلام شده بود؛ در این خبر بالاترین رقمی که تعداد کمی سینما را در برمی گیرد، اعلام شده بود در صورتی که همه سینماها را در بر نمی گیرد. در همه این سال ها سینماها، سه درجه بندی دارد ولی وقتی اینگونه اعلام می گردد همه فکر می نمایند قیمت همه سینماها بالا رفته است. اندازه قیمت بلیت ها بحثی است که در شورای صنفی نمایش در حال آنالیز است و بعد از اعلام فیلم های نوروزی، اندازه افزایش قیمت اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: دو سال است قیمت بلیت سینماها افزایش قیمت نداشته است این در حالی است که هر سال به صورت پله ای، افزایش قیمت ها انجام می شد. ما به روسای صنوف سینمایی و شورای صنفی نمایش در جلسات اعلام گردیم سیاست سازمان سینمایی در اکران این است که تا آنجایی که می تواند باعث حضور بیشتر مردم در سینماها شوند. و بعلاوه متذکر شدیم افزایش قیمت بلیت سینماها متاسفانه باعث کاهش حضر مردم در سینماها می گردد که سال 98 نیز آن را تجربه کردیم. در گفت وگوهایی که با روسای صنوف داشتیم آنها هم علاقمند به حضور بیشتر مردم هستند اما به علت افزایش بسیار زیاد قیمت های تجهیزات تصویری و صوتی که نمی توان از آن گذشت، ناچار صنوف را به افزایش قیمت ها کشانده است و در این دو سال سینماهای باز، با ظرفیت کمی فعالیت داشته اند.

ایل بیگی بعلاوه گفت: البته اینها علت نمی گردد امکانی را فراهم کنیم که مخاطب سینما کم گردد و باید به سمت تعادل رفت، هرچند باید شرایط سینماداران را درک کرد. فکر می کنم با طرح هایی که پیش بینی شده برای افزایش قیمت های پله ای، بتوانیم بازدارندگی را کمتر کنیم. چراکه تقاضاهای سینماداران برای افزایش قیمت بسیار بالا بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2091

به "ایل بیگی: احتمال افزایش قیمت بلیت سینماها وجود دارد اما نه با رقمی که صحبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایل بیگی: احتمال افزایش قیمت بلیت سینماها وجود دارد اما نه با رقمی که صحبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید