افشاگری اشپیگل درباره شیوه توزیع درآمد ها در سوپرلیگ اروپا، سهم رئال مادرید و بارسلونا 3 ونیم برابر اینتر، میلان و اتلتیکو

به گزارش مجله هدیه، بانوی پیر در صورت شرکت در سوپرلیگ اروپا می توانست دو برابر رقبای اصلی اش در سری A درآمد داشته باشد.

افشاگری اشپیگل درباره شیوه توزیع درآمد ها در سوپرلیگ اروپا، سهم رئال مادرید و بارسلونا 3 ونیم برابر اینتر، میلان و اتلتیکو

به گزارش خبرنگاران، مطابق آماری و اطلاعاتی که نشریه اشپیگل آلمان درباره جزئیات قرارداد 12 تیم در سوپرلیگ اروپا منتشر نموده است، درآمدی که هر یک از این تیم ها به واسطه شرکت در این تورنمنت کسب می کردند، یکسان نبوده و منافع اقتصادی بعضی از آنها حتی به دوبرابر تیم های دیگر می رسید.

با انصراف بیشتر تیم های شرکت کننده در سوپرلیگ پس از اعتراضات گسترده طرفداران و تهدیدات نهادهای فوتبالی، این پروژه عملاً مغلوب شد اما جزئیات مربوط به آن همچنان منتشر می گردد.

یکی از این جزئیات 350 میلیون یورویی بود که گفته می شد هر یک از 12 تیم با ورودشان به سوپرلیگ دریافت خواهند کرد اما جزئیاتی که اشپیگل درباره توزیع درآمدها میان تیم ها ارائه نموده از چیز دیگری حکایت دارد.

طبق ادعای این نشریه آلمان، 12 تیمی که قرار بود سوپرلیگ را تشکیل دهند، بر اساس صندلی و میزان محبوبیت و موفقیت های شان طبقه بندی شده بودند و هر تیم بسته به سطحی که در آن قرار می گرفت از درآمدهای این تورنمنت بهره مند می شد. بر این اساس تیمی مانند یوونتوس که گفته می شد رئیس اش آندره آ آنیلی جزو معماران اصلی شکل گیری سوپرلیگ بوده است، در سطح دو یا سه قرار می گرفت که از این بابت درآمدی بین 225 تا 300 میلیون یورویی را عایدش می کرد. این رقم در خصوص باشگاه هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا که در سطح یک قرار می گرفتند بیشتر بود و به 350 میلیون یورو می رسید.

اما تیم هایی هم بودند که نسبت به یوونتوس هم درآمد پایین تری کسب می کردند که این باعث ایجاد اختلافی قابل توجه از نظر اقتصادی میان درآمد تیم های سطح اول با تیم های آخرین سطح می شد. به عنوان مثال تیم های اینتر، میلان، اتلتیکومادرید و بوروسیا دورتموند در دسته ای قرار می گرفتند که درآمد آنها از حضور در سوپرلیگ را به تنها 100 میلیون یورو می رساند.

گویا در فاکتورهای توزیع درآمدهای سوپرلیگ، موفقیت ها و نتایج ورزشی تنها 20 درصد تأثیرگذار بوده اند و اسم و رسم باشگاه ها برای آنها درآمد بیشتری به همراه می آورد.

طبق گزارش روزنامه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا برای یک تیم متوسط اروپایی حضور در سوپرلیگ از حداقل 55 میلیون یورو تا حدبیشتر 270 میلیون یورو درآمد اقتصادی به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1661

به "افشاگری اشپیگل درباره شیوه توزیع درآمد ها در سوپرلیگ اروپا، سهم رئال مادرید و بارسلونا 3 ونیم برابر اینتر، میلان و اتلتیکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری اشپیگل درباره شیوه توزیع درآمد ها در سوپرلیگ اروپا، سهم رئال مادرید و بارسلونا 3 ونیم برابر اینتر، میلان و اتلتیکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید