افتتاح مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری در باغ گل های اصفهان

به گزارش مجله هدیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، قدرت اله نوروزی امروز 19 اسفندماه با اعلام این مطلب گفت: هدف از احداث این گلخانه تکمیل کلکسیون گیاهی و افزایش تنوع گونه های گیاهی مجموعه تفریحی آموزشی باغ گل ها و افزایش جاذبه گردشگری این مجموعه زیبا است.

افتتاح مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری در باغ گل های اصفهان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

او اضافه کرد: این مجموعه در زمینی به وسعت 700 مترمربع و ارتفاعی بالغ بر 20 متر شامل مجموعه ای از 300 گونه گیاهی از جمله انواع میوه های گرمسیری شامل آناناس، انبه، آواکادو، پاپایا، قهوه، کاکائو، گواوا، وانیل، انواع درختان و درختچه های زینتی گرمسیری شامل ابوتیلون، تاتوره درختی، تکوما، شیشه شور، فردوسی، کاملیا، مورینگا، انواع نخل مانند نخل راپیس، نخل کوکوس و انواع گیاهان علفی برگ زینتی و گل دار شامل: ارکیده، آکمئا، بیلبرژیا، پدیلانتوس، استرلیتزیا، کالاته آ، کریپتانتوس است.

شهردار اصفهان تاکید نمود: سقف های گنبدی از لحاظ فیزیکی، بهترین مقاومت را در مقابل نیروی خارجی مثل باد های شدید یا امواج سهمگین آب دارند و از قابلیت های منحصربه فرد این سازه ها می توان به پوشش دهانه ای عظیم با جلوه ای زیبا، وزن کم، سادگی فراوری، سرعت نصب اشاره نمود.

نوروزی گفت: آب نمای صخره ای با سنگ های طبیعی به ارتفاع هشت متر، سامانه پایدار سرمایش و گرمایش با استفاده از گرمای زمین و بهره مندی از روش های سنتی، اجرای بستر خاک با استفاده از روش های علمی و نتایج آزمایش های آب و خاک، آبیاری گیاهان با استفاده از روش های هوشمند و تهویه و کنترل دما و رطوبت به صورت هوشمند از جمله این جلوه ها است که توسط شهرداری اصفهان و در راستای تکمیل این مجموعه گردشگری اجرا شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1561

به "افتتاح مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری در باغ گل های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری در باغ گل های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید