افتتاح آزادراه اراک، بروجرد در سال جاری

به گزارش مجله هدیه، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: قطعه یک آزادراه اراک-خرم آباد امسال افتتاح می شود که این جهت میان اراک تا بروجرد است.

افتتاح آزادراه اراک، بروجرد در سال جاری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود ملازینل از افتتاح قطعات 2، 3 و 4 آزادراه اراک-خرم آباد در سال 1400 خبر داد و گفت: قطعه یک این آزادراه در سال جاری با تأمین اعتبار افتتاح می شود که این راستا میان اراک تا بروجرد است.

وی افزود: سال جاری برآنیم قرارداد مشارکت آزادراه لامرد-پارسیان را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت ایمیدرو ببندیم و تفاهم نامه این مشارکت در حال نهایی شدن است که به زودی کلنگ این 50 کیلومتر از آزادراه لامرد-پارسیان بر زمین زده می شود.

ملازینل با بیان اینکه قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز نیز دارای قرارداد مشارکت بودند و در حال نهایی شدن هستند، بیان نمود: الحاقیه قرارداد مشارکت قطعات 7 و 8 این آزادراه نیز طی دو سه روز آینده نهایی می شود و ماه آینده قرارداد مشارکت نهایی و عملیات اجرایی آغاز می شود.

وی با اشاره به آزادراه های قابل بهره برداری در سال 1401، اظهار کرد: بهره برداری از قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز را در دستور کار داریم که 50 درصد وزارت دفاع و 50 درصد وزارت راه و شهرسازی در سرمایه گذاری آن سهیم هستند و این آزادراه 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: آزادراه منجیل-رودبار نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار سال جاری قابل بهره برداری است و دو آزادراه مذکور قریب به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که در این خصوص قول هایی از سوی دولت و سرمایه گذاران داده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 2102

به "افتتاح آزادراه اراک، بروجرد در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح آزادراه اراک، بروجرد در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید