استقبال رسانه خبری دولت چین از گسترش همکاری های مالی با روسیه

به گزارش مجله هدیه، خبرنگاران: رسانه خبری دولت چین پس از امضای قرارداد 85 میلیارد دلاری نفتی با روسیه از پتانسیل بالا در گسترش همکاری های مالی و تجاری دو کشور استقبال کرد.

استقبال رسانه خبری دولت چین از گسترش همکاری های مالی با روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ امضای قرارداد بزرگ نفتی بین شرکت روس نفت روسیه و شرکت سینوپک چین در جریان سفر دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه به پکن اجرا شده و دو طرف 20 قرارداد مهم دیگر نیز در سایر زمینه های مالی و تجاری به امضا رسانده اند.

نخست وزیر روسیه در گفتگوی زنده با کاربران چینی در اینترنت تاکید نمود، این قرارداد به معنای 100 میلیون تن نفت طی ده سال آینده به ارزش 85 میلیارد دلار خواهد بود.

وی توضیح داد، این رقم برای هر کشوری حتی چین پول زیادی است. سطح روابط دو جانبه روسیه و چین هیچ گاه تا این حد ارتقا پیدا نکرده است. این مساله خوبی است چرا که ما همسایه هستیم.

خبرگزاری شینهوا ضمن استقبال از گسترش همکاری های مالی و روسیه به پوشش اخبار مربوط به دیدار نخست وزیران دو کشور پرداخته است. روزنامه چاینا دیلی نیز اخبار مربوط به همکاری های روسیه و چین را در صفحه نخست امروز خود قرار داده است. روزنامه گلوبال تایمز که نزدیک به حزب کمونیست چین است نیز همین کار را انجام داده است.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشته است، چین و روسیه در سطح جهانی در مورد مسائلی که نگرانی های مشترک دارند از یکدیگر حمایت می نمایند.

مدودف اضافه نمود، چین و روسیه قصد دارند تا سطح مبادلات تجاری خود را تا سال 2015 میلادی به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش دهند و این رقم را تا سال 2020 میلادی به بیش از 200 میلیارد دلار برسانند. مبادلات تجاری روسیه و چین هم اکنون به 88 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 393

به "استقبال رسانه خبری دولت چین از گسترش همکاری های مالی با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال رسانه خبری دولت چین از گسترش همکاری های مالی با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید