ادامه پروازها به ووهان به جز پرواز بازگشت دانشجویان کذب است

به گزارش مجله هدیه، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: ادامه داشتن پروازها به ووهان چین به جز پرواز بازگشت دانشجویان ایرانی این شهر کذب محض است و مجوز دیگری برای پرواز به این شهر صادر نشده است.

ادامه پروازها به ووهان به جز پرواز بازگشت دانشجویان کذب است

به گزارش خبرنگاران، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اینکه بارها شنیده می گردد که علی رغم صدور اطلاعیه های متعدد در مورد تعلیق پروازها به چین، پروازهای ماهان به این شهر برقرار بوده است ذکر این نکته لازم است، که پس از جلسه راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تصمیم در مورد تعلیق پروازها، عمده ترین تکلیفی که بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری گذاشته شده بازگرداندن دانشجویان و هموطنان ایرانی مان از چین و انجام چند پرواز باری آن هم با رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه براساس دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی بوده و این مهم به شرکت هواپیمایی ماهان واگذار شد.

وی اضافه کرد: البته شرکت مذکور نیز بلافاصله پس از ابلاغ اتمام فروش سیستمی، پروازهای برنامه ای خود به چین را قطع و برای بازگرداندن دانشجویان از ووهان (یک پرواز) و سایر ایرانیان مقیم این کشور، پروازهایی را برنامه ریزی کرد. همچنین پروازهای بعدی نیز باری و در راستای یاری های انسان محبت آمیز، انتقال یاری ها و اقلام بهداشتی به ایران اجرا شده که براساس مقررات اجرا شده است.

جعفرزاده توضیح داد: علی رغم توضیحات مکرر و اذعان صریح مسئولان ذیربط همچنان شاهدیم که در تعبیر و تفسیرها و در برخی فضاهای رسانه ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و نگرانی خانواده های ایشان به کلی نادیده گرفته می گردد و شرکت هواپیمایی ماهان همچنان تحت اتهام از برقراری پروازها به منظور بازگرداندن اتباع ایرانی به کشور و انجام وظایف محوله قرار می گیرد به طور حتم این گونه اظهارنظرها نه تحقیقی و نه دلسوزانه است بلکه خلاف واقع است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: تاکید می کنیم که به جز پرواز بازگشت دانشجویان در تاریخ 15 بهمن 98، نه مجوزی برای این شرکت به این شهر برای ادامه پروازها از طرف سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده و نه پروازی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 940

به "ادامه پروازها به ووهان به جز پرواز بازگشت دانشجویان کذب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پروازها به ووهان به جز پرواز بازگشت دانشجویان کذب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید