آمادگی کامل حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران در ایام تشریق

به گزارش مجله هدیه، رشیدیان از آمادگی کامل حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران ایرانی در ایام تشریق اطلاع داد.

آمادگی کامل حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران در ایام تشریق

به گزارش ، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت روز یکشنبه گفت: ایام تشریق اوج عملیات حج است و تمام کسانی که به حج مشرف می شوند، هر چند طی ماه های ذیقعده و ذیحجه اعمال مربوط به طواف عمره و تمتع خود را انجام می دهند، اما باید همه آنان به یکباره برای وقوف در صحرای عرفات حاضر شوند، از این رو بیش از 2.5 میلیون جمعیت حاجی که در این زمان در عربستان حضور یافته اند در این سرزمین وقوف می یابند.

او اضافه نمود: با توجه به ازدحام، شلوغی و محدودیت زمانی که طی این ایام در این منطقه ایجاد می گردد، کار هماهنگی بسیار مهم است و امسال با توجه به آسیب شناسی که در بحث عملیات ایام تشریق سال گذشته انجام داده ایم، ضعف ها و مسائل شناسایی و نسبت به برطرف آن از ماه ها قبل اقدام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در این راستا هماهنگی های بسیار خوبی بین ما و موسسه مطوفین حجاج ایرانی و مکاتب 9 گانه مربوطه اجرا شده و امید است اقدامات و خدمات برنامه ریزی شده برای رفاه زائران ما در وقوف در صحرای عرفات، مزدلفه و منا و نیز برای رمی جمرات به خوبی در سطحی مناسب به انجام رسد.

رشیدیان توضیح داد: طی جلسات و مانور های زمینی که نیرو های اجرایی سازمان با حضور و همکاری پرسنل موسسه مطوفین ایرانی انجام داده اند همه امور برای ارائه خدمات مناسب و در خور شان حجاج ایرانی فراهم شده و امید است در عمل هم بتوانیم این اقدامات را به نحو مناسبی اجرایی نموده و خدمات مطلوبی را به حجاج ایرانی بیت الله الحرام ارائه کنیم.

او با بیان اینکه نیرو های اجرایی سازمان طی روز های اخیر در عرفات نشستی دیگربا موسسه مطوفین داشته اند، اضافه نمود: در این نشست 40 خدمتی که در مکاتب باید برای زائران انجام گردد، آنالیز و ارزیابی مجدد شد در عین آن که گروهی دیگر از پرسنل سازمان جلسه ای در رابطه با نحوه حرکت زائران ایرانیان از مشعر به سمت منا واز منا برای رمی جمرات داشتند که امید است با هماهنگی های انجام گرفته این عبادت در حرکت؛ با آرامش، امنیت و طیب خاطر انجام گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به رشد 80 درصدی هزینه های حمل و نقل درون عربستان در امسال گفت: این موضوع هر چند هزینه زیادی را به حجاج تحمیل کرد، اما از دیگر سو، زمینه ای برای خروج خودرو های قدیمی و از رده خارج از حوزه خدمات دهی شد و متقاضی خدمات خودرو های جدید و مناسب برای ارائه خدمات شدیم.

او مطرح کرد: هم اکنون در مجموع همه اتوبوس هایی که برای انتقال حجاج در نظر گرفته شده از عمر پایین و کیفیت مناسبی برخوردار بوده و امید است انتقال زائران از مکه به عرفات و از عرفات به مشعر و منا به ویژه در شب 11 ذیحجه به خوبی انجام گردد و مسئله ای در نقل ترددی زائران روی ندهند.

استقرار 2 بیمارستان صحرایی ویک آمبولانس مجهز در عرفات و منا

رشیدیان با اشاره به گرمای هواو ازدحام و شلوغی این منطقه توضیح داد: د ر حوزه بهداشتی، هیات پزشکی حج یک بیمارستان در عرفات و یک مورد هم در منا فعال دارد و در این بیمارستان ها، امکانات عمومی و تخصصی هر دو برنامه ریزی شده و یک آمبولانس با تجیهزات کامل در منطقه مزدلفه مستقر است.

او اضافه نمود: ضمن آن که در مذاکره روز گذشته با وزیرحج و عمره عربستان برای ارائه خدمات هم مقرر شد از امکانات درمانی و بیمارستانی عربستان در این راستا بهره بگیریم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در این جلسه با عصام از هر مسئول مطوفین زائران ایرانی هم برنامه ریزی های های لازم برای حضور مترجم و پزشک عرب زبان برای هماهنگی ها در ارائه خدمات به ویژه در ایام تشریق با هدف بهره گیری از ظرفیت های بیمارستان های عربستانی برای بیماران عرفات تدبیر شده است.

او اضافه نمود: امسال امداد و هلال احمر با آموزش تعدادی از حجاج، نسبت به برنامه ریزی برای خدمات رسانی به زائرانی که ممکن است دچار گرمازدگی شوند هم اقدام نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 243

به "آمادگی کامل حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران در ایام تشریق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کامل حج و زیارت برای خدمات رسانی به زائران در ایام تشریق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید