آلودگی هوای مشهد 9 روز پیاپی در شرایط هشدار

به گزارش مجله هدیه، میانگین شاخص کیفیت هوای صبح امروز 14 آذر ماه کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی در شرایط هشدار و آلودگی واقع شده است.

آلودگی هوای مشهد 9 روز پیاپی در شرایط هشدار

به گزارش خبرنگاران مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد 132 ای.کیو.آی و نشانگر هوای ناسالم و آلوده است.

تورج همتی اضافه نمود: حجم آلاینده ها نسبت به روزهای گذشته در شهر مشهد دوباره فرایند صعودی گرفته و شاخص لحظه ای کیفیت هوای این کلانشهر هم اینک 131 ای.کیو.آی است.

وی ادامه داد: کیفیت هوا در دو منطقه مشهد شامل وحدت با 154 و سجاد با 153 ای.کیو.آی در شرایط آلوده برای تمامی افراد قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین شاخص کیفیت هوا در 12 منطقه سرافرازان، سمزقند، خیام شمالی، شهید کریمی، امامیه، شهر، چمن، الهیه، خیام جنوبی، تقی آباد، ساختمان و طرق در کلانشهر مشهد برای گروههای حساس آلوده است.

وی اضافه نمود: شاخص کیفیت هوا در 9 ایستگاه دیگر مستقر در سطح مشهد نشانگر شرایط هوای سالم است.

همتی همچنین تاکید نمود: شایسته است شهفرایندان مشهدی و زائران و مسافران در این کلانشهر با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در کاهش حجم آلاینده های هوا ایفا نمایند.

تداوم آلودگی هوا در مشهد موجب تعطیلی مدارس این شهر در دو نوبت صبح و عصر طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته جاری شده بود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی به معنای شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

مردم مشهد طی سال گذشته 45 روز هوای پاک، 275 روز هوای سالم و 45 روز هوای ناسالم تنفس کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 646

به "آلودگی هوای مشهد 9 روز پیاپی در شرایط هشدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای مشهد 9 روز پیاپی در شرایط هشدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید