آشنایی با مفهوم گردشگری فرهنگی

به گزارش مجله هدیه، گردشگری فرهنگی به معنای سفر به نقطه ای خاص به منظور آشنایی کامل با زیروبم آداب ورسوم، جنبه های فرهنگی و به طورکلی همه ویژگی های مقصد است. تورهای تخصصی فرهنگی با ارائه دنیایی از اطلاعات جدید، می توانند دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به مقصد ایجاد کنند. برای آشنایی کامل با مفهوم گردشگری فرهنگی با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با مفهوم گردشگری فرهنگی

گردشگری فرهنگی به مقاصد مختلف و با برنامه ریزی های متنوع انجام می شود. میزان و عمق معلوماتی که در حین گردشگری فرهنگی کسب می کنیم، به نوع آن ومیزان اشتیاق ما برای تن دادن به ماجراجویی های جدید بستگی دارد.

انواع گردشگری فرهنگی

گردشگری فرهنگی می تواند یک گشت وگذار معمولی عصرانه در نزدیکی محل زندگی باشد و یا تمام مدت یک سفر طولانی را به خود اختصاص بدهد. بعضی از تورهای فرهنگی بر یک جنبه خاص از مقصد مثل غذاهای محلی، تفریحات سنتی یا تاریخ آن تمرکز دارند. گردشگری فرهنگی در قالب تورهای گروهی و یا تور اختصاصی یک نفره به همراه راهنما انجام می شود.

مزایای گردشگری فرهنگی

یا شرکت در یک تور فرهنگی می توان از مناطقی بازدید کرد که معمولا پای گردشگران به آن ها نمی رسد. تجربه های به دست آمده در حین گردشگری فرهنگی به مراتب بیشتر از گردشگری معمولی هستند. در بعضی از تورهای فرهنگی می توان از امکانات محلی خاص بهره مند شد و با ساکنان بومی به گفت وگو نشست. بسیاری از راهنماهای تور فرهنگی می توانند همه جنبه های فرهنگی مقصد را به دقت تفسیر کنند . این ویژگی در هنگام بازدید از مناطقی که فرهنگ پیچیده و متفاوتی دارند، بسیار مفید است.

نکات مهم در تورهای گردشگری فرهنگی

ظرفیت تورهای فرهنگی باکیفیت اغلب اوقات و بخصوص در فصل های مسافرتی به سرعت تکمیل می شود و به همین دلیل باید به موقع برای ثبت نام اقدام کنید. اگر قصد دارید به صورت مستقل به گردشگری فرهنگی بپردازید، به یک راهنمای مطلع و مطلع نیاز خواهید داشت. برای این کار باید باحوصله و دقت در مورد راهنماهای محلی ثبت شده تحقیق کرده و حتما قبل از شروع سفر با راهنمای موردنظرتان مصاحبه کنید تا مطمئن شوید کسی که در تمام مدت با شما خواهد بود، قابل اطمینان است و خصوصیات اخلاقی مناسبی دارد.

راه های دسترسی به تورهای گردشگری فرهنگی

بهترین راه برای پیدا کردن یک تور فرهنگی، مراجعه به آژانس های مسافرتی است که در برگزاری تور به مقصد موردنظر شما تخصص دارند. یک کارمند باتجربه آژانس مسافرتی می تواند همه تورهای محلی را به شما معرفی کندو اطلاعات ارزشمندی در مورد راهنماهای مجرب و خوش نام منطقه در اختیارتان بگذارد و حتی ممکن است مقدمات سفر و جزییاتی مثل غذا و محل اقامت را برایتان فراهم کند. منبع : Enlighten Meمنبع: کجارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1290

به "آشنایی با مفهوم گردشگری فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مفهوم گردشگری فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید