نیمه شب توفانی؛ غُرش استقلال در آسیا

به گزارش مجله هدیه، آنانی که بازی استقلال- الاهلی را تا ساعت دو و نیم شب دیدند حتماً قبول می کنند که اگر استقلال پنج گل می خورد باز آن قدر عطش داشت که گل ششم را بزند.

نیمه شب توفانی؛ غُرش استقلال در آسیا

خبرنگاران؛ احسان محمدی- زدن پنج گل حتی در یک بازی محلی هم لذت بخش است چه رسد به لیگ قهرمانان آسیا. استقلال در اولین بازی از گروهی که به مرگ شهرت یافته با نتیجه قاطع 5-2 توانست الاهلی عربستان را شکست دهد تا نخستین گام در این تورنمنت را محکم و امیدوارکننده بردارد.

شاگردان فرهاد مجیدی در همان ابتدای بازی توسط فرشید اسماعیلی به گل دست پیدا کردند اما در یک عقب نشینی غیرضروری پنالتی دادند تا نیمه اول با نتیجه 1-1 تمام شود. عمر سوما پنالتی را مطمئن زد. الاهلی که در لیگ عربستان حال و روز خوشی ندارد و هفتاد روز را بدون پیروزی سپری کرده بود، در این نیمه هم آشفته، سردرگم و بی رمق بازی کرد و همین امر باعث شد به محض شروع نیمه دوم محمد نادری با یک بغل پا دروازه آن ها را باز کند.

بازی به شکلی پیش می رفت که همه می دانستند استقلال به گل می رسد. در نتیجه همین فشار آبی ها بود که ارسلان مطهری با یک پاس مهدی قایدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او با بغل پا دروازه را باز کند. این گل البته در موقعیت آفساید به ثمر رسید ولی آن قدر در این سال ها از داوری ضرر دیده ایم که هیچ کس دلش برای الاهلی نسوخت!

پیروزی 3-1 هم برای استقلال حاشیه امن نیاورد. عمر سوما باز گل زد و چند دقیقه بعد اشتباه رشید مظاهری باعث شد تا تیر دروازه به داد کننده ایران برسد. همان توپ برگشت و مهدی قایدی با یک ضربه درخشان از پشت محوطه جریمه به زیبایی تور دروازه الاهلی را فتح کرد. یک گل چشم نواز که همه را به آینده درخشش این پسر بوشهری در فوتبال اروپا امیدوار کرد. جایی که دیگر بوشهری فوتبال ایران، مهدی طارمی جاده را برای بقیه ایرانی ها صاف کرده است.

این گل برای به نوعی کار را تمام کرد گرچه گل آخر بازی را شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی زد. پیروزی 5-2 باعث شد تا استقلال در هفته اول به صدر جدول برود چون الدوحیل حریف نامدار استقلال در این گروه ساعتی قبل با دو گل الشرطه عراق را شکست داد و حالا به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم ایستاده است. اینکه الاهلی در لیگ عربستان شش بازی آخرش را باخته بود، در رده هفتم جدول این کشور ایستاده و خط دفاعش در بین تیم های نیمه بالای جدول، با 44 گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را داشت هم چیزی از ارزش پیروزی استقلال کم نمی کند. هر مسابقه شرایط خودش را دارد و این یک تورنمنت تازه است.

بعید به نظر می رسد الشرطه و الدوحیل دو تیم دیگر این گروه به همین شکل تسلیم شوند اما استقلال به واسطه داشتن انبوهی از ستارگان آماده می تواند همه را غافلگیر کند. این بازیکنان همان ها هستند که گاهی در تیم محمود فکری بی رمق و بی انرژی بودند و مثل پیرمردها در زمین نای دویدن نداشتند، یکی از کارهایی که فرهاد مجیدی و کادر جدیدش برای این استقلال انجام دادند برگرداندن روحیه جنگندگی و شوق بردن است. آن هایی که بازی استقلال- الاهلی را تا ساعت دو و نیم شب دیدند حتماً قبول می کنند که اگر استقلال پنج گل می خورد باز آن قدر عطش داشت که گل ششم را بزند و فوتبال مگر چیزی غیر از لذت بردن بازیکن و لذت بخشیدن به هواداران است؟

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 1645

به "نیمه شب توفانی؛ غُرش استقلال در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه شب توفانی؛ غُرش استقلال در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید