نکاتی برای بازسازی حیاط قدیمی

به گزارش مجله هدیه، اگر در خانه خود یک حیاط هرچند قدیمی دارید خوش به حالتان! با چند ایده ناب می توانید آن را به فضایی تبدیل کنید که خستگی را از شما دور کند. برای بازسازی حیاط قدیمی احتیاج دارید کمی وارد دنیای دکوراسیون شوید. برای بازسازی ساختمان ضروری است جوانب مختلفی را برای این کار بسنجید. گاهی اوقات هزینه بازسازی خانه آن قدر زیاد می گردد که در وسط این تغییر از خواسته خود پشیمان می شویم. بنابراین ضروری است قبل از آغاز این مرحله، با کارشناسان شرکت ویرا معماری مشورت کنید و برای هزینه نهایی فکری داشته باشید.

نکاتی برای بازسازی حیاط قدیمی

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

همچنین ممکن است برای این پروژه توجه به مواردی را فراموش نموده باشید. مواردی که می تواند انتخاب شما را برای بازسازی تغییر دهد. به همین دلیل با مشورت در این زمینه ضرر نخواهید کرد. اما در نهایت بازسازی خانه شما به شکلی انجام می گردد که شما بخواهید. در ادامه برای بازسازی به شما راه چاره ها و نکاتی را می گوییم تا بهتر تصمیم بگیرید.

در زمان سفر کنید

امروزه سبک سنتی و قدیمی ایرانی بیش از پیش مورد توجه ما ایرانیان قرار گرفته است. اگر هوادار این سبک باشید می توانید ایده های نابی را پیاده سازی کنید. اگر کمی سن و سال داشته باشید حتما در گذشته خاطراتی از حیاط های آن موقع داشته اید. برای اجرای سبک سنتی در حیاط خود باید به متراژ کلی آن دقت کنید. در صورتی که جای یک حوض فیروزه ای رنگ را در وسط آن در نظر بگیرید فوق العاده می گردد. البته رنگ این حوض را طبق رنگ همیشگی و عرف آن گفتیم. یکی از اساسی ترین دکوراسیون حیاط در گذشته وجود حوض بود. دکوری که امروزه امکان نصب آن را برای همه خانه ها نداریم.

اما کار در این قسمت به سرانجام نرسیده، برای این که به حس و حال آن دوران برسید ضروری است کارهای دیگری هم انجام دهید. برای مثال اگر سنتان به آن گذشته قد دهد، در خاطرتان هست که گلدان های شمعدانی زیبا بر روی لبه حوض قرار می دادند و از آن به خوبی مراقبت می کردند. به جز این گلدان ها سعی می کردند یک باغچه هر چند کوچک در گوشه ای از حیاط خود داشته باشند. در این باغچه چند درخت می کاشتند و آن را عظیم می کردند. اگر چنین سبکی در دکوراسیون داخلی حیاط مورد پسند شماست بهتر است برای بازسازی حیاط قدیمی خود به فکر حوض و گلدان و باغچه باشید.

برای بازسازی حیاط قدیمی خود امکانات بیشتری اضافه کنید

می توان در همین متراژ کوچک یک بهشت ایجاد کرد. بهتر است قبل از آغاز کردن بازسازی از امکاناتی که می توانید در حیاط بهره ببرید باخبر شوید. این امکانات بسته به سلیقه و میزان احتیاج شما انتخاب می گردد و هیچ باید و اجباری ندارد. در ادامه چند مورد از آن را برای شما می گوییم.

نورپردازی زیبا، حیاط شما را چشمگیرتر می نماید. در صورتی که اطراف باغچه را به شکل یک جهت به سمت در خروجی ساخته باشید، می توانید در کناره های این راه از چراغ های کوچکی بهره ببرید تا در هنگام شب نمای زیبایی به حیاط شما بدهد. همچنین می توانید چراغ هایی هم بر روی دیوارها نصب کنید تا نورپردازی بی نظیری ایجاد کنید.

به محیط حیاط خود میز و جایگاه اضافه کنید. در هنگام بازسازی فضایی را برای قرارگیری میز و جایگاه در حیاط در نظر بگیرید. بهتر است میز و جایگاه های پلاستیکی یا فلزی انتخاب کنید تا برای تمیز کردن آن دچار دردسر نشوید. وجود میز و جایگاه در حیاط باعث می گردد تا با بهانه یک عصرانه در حیاط با عزیزانتان جمع شوید و تبادل نظر کنید.

اگر حیاط شما در معرض دید ساختمان های دیگر است و از این موضوع ناراحتید، چاره شما استفاده از سایبان های مختلف است.برای مثال می توانید این سایبان را در قسمتی که میز و جایگاه خود را قرار دادید نصب کنید. با این کار علاوه بر حفظ حریم خصوصی شما، از تابش نور خورشید هم در امانید.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hadiee.ir شناسه مطلب: 934

به "نکاتی برای بازسازی حیاط قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای بازسازی حیاط قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید